چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟
نویسنده : کارن رپولی مترجم : امیر آل علی
تاثیر وبسایت درست به مانند ویترین یک مغازه است که هر فروشنده ای تمایل دارد تا افراد بیشتری، شاهد محصولات باشد. در این راستا ممکن است با اقداماتی نظیر طراحی جذاب و قرار دادن فروشگاه در یک منطقه پرتردد، بتوان به این خواسته دست پیدا کرد. با این حال برای یک سایت، چگونه می توان چنین شرایطی را به وجود آورد؟
در این زمینه راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه ۱۰ مورد از بهترین آنها را بررسی خواهیم کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها روش هایی می تواند تاثیر بلندمدت داشته باشد، که منجر به جذب مخاطب به صورت طبیعی خواهد شد. درواقع در این زمینه انواع روش های عجیب وجود دارد که تنها در ظاهر ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.
فراموش نکنید که هوش مصنوعی گوگل، با به روز رسانی های مداوم همراه است و در موارد بسیاری، چنین سایت هایی را با محدودیت های شدید مواجه می سازد. درواقع چنین اقدامی به معنای ریسک بالا و کسب نتایج بسیار کم خواهد بود. در این زمینه ممکن است تصور کنید که در جهان امروز، شبکه های اجتماعی جایگاه سایت را گرفته است.
جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
با این حال هیچ آماری چنین ادعایی را ثابت نمی کند و شبکه های اجتماعی، محدودیت های بسیاری را دارند که بدون شک زمینه فعالیت شما را محدود خواهد کرد. درواقع فعالیت در شبکه های اجتماعی باید در راستای تقویت سایت اصلی باشد و عکس این موضوع ابدا نتایج جالبی را به همراه نخواهد داشت.
۱-به صورت مداوم محتوا ارسال کنید
وبلاگ نویسی به معنای تولید محتوا در سایت است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. درواقع فعالیت بیش از حد تجاری به صورتی که افراد تنها امکان خرید و مشاهده محصولات را داشته باشند، نتایج لازم را به همراه ندارد. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که افزایش سطح اطلاعات مشتریان به معنای افزایش احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری خواهد بود.
به همین خاطر این اقدام خود در راستای افزایش احتمال فروش نیز خواهد بود. همچنین هنگامی که محتواهای ارزشمند تولید نمایید، دلیلی ایجاد خواهد شد تا افراد به صورت مداوم، سایت شما را بررسی کنند. درواقع در حالتی که سایت تنها بستر خرید باشد، یک مشتری پس از خرید خود تا مدت ها سایت شما را بررسی نخواهد کرد که این امر یک نکته منفی خواهد بود.
به همین خاطر نیز تولید محتوا یک اقدام کاملا مناسب محسوب می شود. با این حال در موارد متعددی مشاهده شده است که افراد برنامه زمانی مشخصی بری تولید محتواهای خود ندارند. این موضوع باعث خواهد شد تا پس از مدتی با ریزش شدید مخاطب مواجه شده و زمینه رشد محدودی را داشته باشید.
درواقع وجود یک جدول و برنامه ارسال محتوا، اقدامی کاملا حیاتی خواهد بود. در این زمینه بهترین حالت ممکن این است که در کنار برنامه طولانی مدت، به صورت هفتگی نیز برنامه ریزی داشته باشید. با این اقدام تولید محتوا برای شما یک فعالیت بسیار جذاب خواهد شد.
۲-کلمات کلیدی را شناسایی نمایید
در ابتدا لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که شناخت کلمات کلیدی، اقدامی مداوم محسوب می شود. دلیل این امر نیز به این خاطر است که توجه کاربران ممکن است به صورت مداوم تغییر کند. نمونه بارز این امر را می توان در کلمات کلیدی مشاهده کرد. با استفاده از این کلمات کلیدی، شما شانس دیده شدن بالاتری را پیدا خواهید کرد که خود به معنای افزایش احتمال فروش است. در پیدا کردن این کلمات، انواع نرم افزارها وجود دارد که کار را بسیار ساده کرده است. درواقع شما با تنها چند کلیک می توانید موارد مورد توجه مخاطبان را در حوزه های مختلف مشاهده نمایید.
۳-از گروه های فیس بوکی غافل نشوید
فیس بوک به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان، ارزش بسیار بالایی را دارد و باید مورد توجه جدی هر برندی قرار گیرد. در این زمینه مهمترین بخش، گروه هایی است که باعث خواهد شد تا شما بتوانید از دل آن، جامعه مخاطب خود را ایجاد نمایید. همچنین از این گروه ها می توانید برای مدیریت ذهن کاربران و متمایل ساختن آنها به برند خود نیز استفاده کنید. در این رابطه شما تنها به ایجاد گروه محدود نبوده و می توانید در زمینه عضویت در گروه های موجود نیز اقدام نمایید.
۴-از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید
یکی از راهکارهایی که در مقایسه با هزینه آن، نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد بازاریابی ایمیلی است که باید براساس ویژگی های جامعه هدف خود، بهترین استفاده را داشته باشید. درواقع پس از مدتی فعالیت و با نظرسنجی های متعدد، می توانید به سلیقه مخاطبان خود دست پیدا کنید. در این روش فراموش نکنید که باید لینک سایت اصلی خود را نیز قرار دهید و افراد را با ترفندهایی به بازدید سایت ترغیب نمایید.
۵-از HARO استفاده کنید
در این سایت شما می توانید با متخصصان حوزه های مختلف آشنا شده و در صورت تمایل، همکاری هایی را تعریف نمایید. درواقع استفاده رایج از این سایت در راستای پیدا کردن افرادی برای مصاحبه است و خبرنگاران از آن استفاده زیادی می کنند. به همین خاطر استفاده از آن می تواند باعث شود تا به واسطه نام های مشهور، افراد بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.
۶-از استراتژی پست مهمان استفاده کنید
به صورت کلی استراتژی پست مهمان به این موضوع اشاره دارد که شما می توانید میزبان محتواهای تولیدشده از سوی دیگران باشید و یا محتوای خود را در سایت های دیگر قرار دهید. با این حال فراموش نکنید که تمامی سایت ها این اقدام را انجام نمی دهند و لازم است تا بهترین ها را در حوزه خود شناسایی کنید. در این زمینه لازم است تا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم، ارجاعاتی به برند شما وجود داشته باشد تا در نهایت از این اقدام بتوانید در راستای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.
۷-یک کانال یوتیوب ایجاد نمایید
امروزه ویدئو محبوب ترین نوع محتوا محسوب می شود که برای اشتراک گذاری آن، یوتیوب پرمخاطب ترین بستر است. به همین خاطر توصیه می شود که کانالی برای خود ایجاد نمایید. در این زمینه فراموش نکنید که با کسب ۱۰۰۰ دنبال کننده، شما وارد طرح شریک شدن در سود تبلیغات خواهید شد. درواقع امروزه بسیاری از افراد، شغل خود را یوتیوبری قرار داده اند که درآمدهای بسیاری را نیز به همراه دارد.
منبع: فرصت امروز