رسانه دیجیتال

رونمایی اسپاتیفای از تبلیغات صوتی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :پیتر آدامز – کارشناس بازاریابی و تبلیغات
مترجم :علی ‌آل ‌علی

اسپاتیفای به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های پخش زنده موسیقی در طول چند سال اخیر استراتژی های مختلف تبلیغاتی را دنبال کرده است. تازه ترین اقدام این پلتفرم رونمایی از گزینه تبلیغات صوتی است. براساس گزارش رسمی این برند به زودی امکان پخش تبلیغات صوتی در میانه پادکست های مختلف فراهم خواهد شد. بر این اساس اسپاتیفای راهکار تبلیغاتی تازه برای کسب درآمد پیدا کرده است. 

امکان بازاریابی و تبلیغات جدید اسپاتیفای به برندها امکان بارگذاری تبلیغات صوتی بسیار کوتاه در میانه پادکست ها را می دهد. هنوز خبر رسمی در مورد استفاده از این گزینه در مورد ترک های موسیقی مخابره نشده است، با این حال به دلیل زمان اندک ترک های موسیقی به نظر چنین استراتژی فقط محدود به پادکست ها باشد. 

شاید نمایش تبلیغات بدون استفاده از ظرفیت های بصری سخت به نظر برسد. تیم بازاریابی اسپاتیفای نیز چنین عقیده ای دارد. بر این اساس کاربران امکان نمایش محتوای بصری در تبلیغات صوتی شان را خواهند داشت. این امر شامل نمایش لوگوی برند یا درج سایت رسمی به عنوان یک تصویر بزرگ خواهد بود. چنین امری جذابیت های بازاریابی در اسپاتیفای را دوچندان خواهد کرد. 

بدون تردید اسپاتیفای تمایلی برای از دست دادن کاربرانش با زیاده روی در نمایش محتوای بازاریابی نخواهد داشت. این امر مدنظر این برند قرار دارد. درست به همین خاطر نمایش محتوای تبلیغاتی به طور قابل ملاحظه ای محدود شده است. کاربران ویژه اسپاتیفای همچنان امکان دسترسی به محتوا بدون هرگونه تبلیغی را خواهند داشت، با این حال وضعیت کاربران عادی اندکی پیچیده خواهد شد.
این کاربران با مشاهده تبلیغات در اسپاتیفای بیگانه نیستند، با این حال به زودی در میانه پادکست های مورد علاقه شان برخی از تبلیغات کوتاه صوتی را نیز تجربه خواهند کرد. اگر تعداد این تبلیغات اندک باشد، امکان تعامل مناسب با آنها فراهم خواهد شد، با این حال اگر اسپاتیفای در زمینه قرار دادن تبلیغات صوتی زیاده روی نماید، فرصت مناسبی برای رقبای اسپاتیفای به منظور جلب نظر مخاطب هدف فراهم خواهد شد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ از اقتصادالکترونیکی:
تاثیر دوگانه پلت‌فرم‌های اجتماعی بر درآمد ناخالص ملی کشورها
مزایا و اهداف بازاریابی محتوایی: ۹ نکته طلایی که باید بدانید
چالش مدیریت زمان در بازاریابی محتوایی
توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی
بررسی مصوبه مجلس درباره اکانت‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی
تعامل بهتر با مخاطبان از طریق بازی سازی
بررسی راهکارهایی برای بازاریابی در تیک تاک
تولید محتوا چیست؟ از زبان تولیدکنندگان محتوا بشنوید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا