هنر و فناوریهوش مصنوعی

۹۰ درصد محتوای آنلاین تا سال ۲۰۲۵ توسط هوش مصنوعی تولید خواهد شد!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک کارشناس می گوید که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰ درصد محتوای آنلاین می تواند توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شود.

 در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance Live ، نویسنده‌ای به نام نینا شیک ادعا کرد که هوش‌های مصنوعی مولد، مانند DALL-E و ChatGPT Open AI می‌توانند نحوه تولید محتوای دیجیتال را در سه سال آینده کاملاً تغییر دهد.

شیک، مشاور و متخصص در زمینه هوش مصنوعی مولد، گفت که تصور می‌کند این فناوری نمایی گسترش می‌یابد. « ChatGPT را می‌بینید… اما تعداد زیادی پلتفرم و برنامه‌های کاربردی دیگر در راه هستند. سرعت شتاب بسیار باورنکردنی است”

شیک توضیح می دهد: «آنچه که هوش مصنوعی مولد می ‌واند انجام دهد، اساساً ایجاد چیزهای جدیدی است که تاکنون منحصر به هوش یا خلاقیت انسان دیده می‌شد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

هوش مصنوعی مولد می‌تواند در همه رسانه‌ها محتوا ایجاد کند، بنابراین متن، ویدئو، صدا، تصاویر – هر رسانه دیجیتالی می‌تواند با هوش مصنوعی تولید شود.

شیک می‌گوید که برنامه‌های کاربردی برای هوش مصنوعی مولد فقط «در ۲۴ تا ۶ ماه گذشته واقعاً [واقعاً] مطرح شده‌اند». اما او معتقد است که فضای مولد هوش مصنوعی طی سال آینده به سرعت تغییر خواهد کرد.

شیک می‌گوید: «سرعت شتاب آنقدر باورنکردنی است که این ابزارها – که در آغاز سال ۲۰۲۳ ما را تکان‌ داده‌اند و شگفت‌زده کرده‌اند و تا پایان سال بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند، زیرا قابلیت‌ها به شدت افزایش می‌یابند.»

او می‌افزاید: «ChatGPT واقعاً تخیل عمومی را به شیوه‌ای بسیار متقاعدکننده به خود جلب کرده است، اما من فکر می‌کنم تا چند ماه دیگر، ChatGPT به‌عنوان ابزار مطرح می‌شود.»

بیشتر از فناوری در هنر:

مشکلات حقوقی پیش رو

عکاسان و هنرمندان، تولیدکنندگان متن به تصویر را به استفاده از تصاویر بدون رضایت متهم می کنند. گروهی از هنرمندان یک شکایت دسته جمعی علیه تولیدکنندگان تصویر با هوش مصنوعی Stable Diffusion و Midjourney تنظیم کرده‌اند و آنها را متهم کرده‌اند که «بزار کولاژ قرن بیست و یکمی است که تاز آثار کپی رایتی میلیون‌ها هنرمند، به عنوان داده‌های آموزشی می‌کنند و آنها را بازسازی می‌کنند.

در همین حال، Getty Images همچنین علیه سازندگان Stable Diffusion با این ادعا که تولید کننده تصویر هوش مصنوعی کپی راست آن را نقض کرده است، اقدام قانونی انجام داده است.

منبع: ۱پزشک

  • ۹۰ درصد محتوای آنلاین تا سال ۲۰۲۵ توسط هوش مصنوعی تولید خواهد شد!

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا