هنر و فناوریهوش مصنوعی

عکس‌های توی «مهمانی»‌ات دراومده! اما نه! این کار هوش مصنوعی است …

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چند وقت پیش عکس‌هایی از یک مهمانی منتشر شد که در واقع هرگز برگزار نشده بود، این رویداد اجتماعی توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بود.

هوش مصنوعی (AI) عکس‌های «افراد» را در یک مهمانی قرار داد و به‌طور هراس‌آوری این عکس‌ها واقع‌گرایانه به نظر می‌رسیدند.

 مایلز زیمرمن، یک توسعه‌دهنده ، این آخر هفته این تصاویر را منتشر کرد. تصاویر واقع‌نما که با استفاده از Midjourney ایجاد شدند، بیش از ۲۹.۶ میلیون بازدید در توییتر به دست آورده و بیش از ۱۶۲۰۰ بار لایک شده.

زیمرمن می‌نویسد: «Midjourney دیوانه‌وار قدرتمند می‌شود.  هیچ‌کدام از این‌ها عکس‌های واقعی نیستند، و هیچ‌کدام از افراد موجود در آن‌ها وجود ندارند.»

این توسعه دهنده رشته‌ای از تصاویر را به اشتراک گذاشت که زنانی را در حال لبخند زدن نشان می داد که دوربین در دست دارند و همچنین گروهی از مردان را نشان می‌دهد که جام‌های خود را بالا گرفته‌اند!

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

با وجود دقت خوب تصاویر، کاربران شبکه‌های اجتماعی توانستند نشانه‌هایی مبنی بر اینکه «عکس‌ها» توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند را پیدا کنند.

مثلا  تعداد بیش از حد انگشتان روی دست، دهان‌های پر از دندان، خالکوبی‌های نافرم و دست‌هایی است که از ورای بدن شخص دیگری بیرون می‌آیند!

مثلا در عکسی دو زن را می‌بینیم که دوربین پولاروید را در دست گرفته‌اند، زنی که عکس می‌گیرد بسیار بیشتر از پنج انگشت دارد و همچنین یک استخوان ترقوه اضافی دارد.

یکی از کاربران در پاسخ به پست زیمرمن اظهار نظر می‌کند : «به زودی، تنها راه برای تشخیص عکس واقعی از تولیدی، شمردن انگشتان دست خواهد بود؟  ۵ و واقعی است، ۶ مشکوک است، ۷ تا قطعاً توسط هوش مصنوعی تولید شده است!»

در همین حال، در همین عکس همراه او خالکوبی عجیب و غریب محو شده ای دارد که به گفته یکی از کاربران توییتر شبیه یک “کلونی قارچی رشد کرده در ظرف پتری” است!

در تصویر دیگری که یک جفت زن را در حال عکس گرفتن با یک دوربین دیجیتال سفید نشان می‌دهد ، فردی که دوربین را در دست گرفته است، دست بزرگی از شکل افتاده دارد.

بیشتر از فناوری در هنر:

بسیاری از زنان در مجموعه عکس های تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز دندان های بسیار زیادی در دهان خود دارند و به نظر می رسد زنی که گوشی در دست دارد، انگشت شستی ندارد!

در همان تاپیک توییتری، زیمرمن مجموعه دومی از تصاویر ایجاد شده توسط Midjourney را منتشر کرد که گروهی از مردان را در مهمانی خانگی به تصویر می‌کشد.

زیمرمن می‌گوید که به نظر او مولد هوش مصنوعی جانبدارانه رفتار می‌کند و در وهله اول برای مهانی سفیدپوست‌های مرد را در نظر می‌گیرد.

در تصویر بالا از گروهی متشکل از سه مرد را می‌بینیم که انگشتان افراد نیز بسیار زیاد است و یکی از مردان دستش از بازویش بیرون آمده.

در عکس بعدی، مردی که پیراهن آبی پوشیده است، انگشتان زیادی دارد.
تصویر بالا گروهی از مردان را در مهمانی خانگی نشان می دهد، مردی که فنجان قرمز را در دست دارد تعداد انگشتان نامتناسبی دارد و دست جدا شده‌اش در هوا شناور است.

دیگر کاربران توییتر ادعا می‌کنند که یکی دیگر از نشانه‌های فیک بودن، روشی است که هوش مصنوعی استانداردهای زیبایی غیرواقعی را در تصاویر ارائه می‌کند. تمام زنانی که در تصویر نشان داده شده اند دارای ویژگی های سنتی جذاب و اندامی کوچک بودند.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید این هم راه دیگری است برای تبلیغ تیپ‌های بدنی غیرواقعی و ایجاد فشار بر زنان برای وقف دادن خود با این معیارهای زیبایی.

منبع: توییتر Miles Zimmerman

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا