هوش مصنوعی

مایکروسافت کل تیم ناظر بر رعایت اخلاق در توسعه هوش مصنوعی را اخراج کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

گزارشی تازه می‌گوید مایکروسافت کل تیمی را که مسئول هدایت فناوری‌های هوش مصنوعی در مسیر اخلاق، مسئولیت‌پذیری و دستیابی به خروجی‌های پایدار بود، اخراج کرده است. این اتفاق ظاهراً بخشی از تعدیل نیروی اخیر این شرکت محسوب می‌شود که ۱۰ هزار کارمند را تحت تأثیر قرار داده است.

به‌ گزارش وب‌سایت پلتفرمر، این شرکت در شرایطی کل تیم ناظر بر رعایت اخلاق در هوش مصنوعی خود را تعدیل کرده که میلیاردها دلار در زمینه همکاری با OpenAI و توسعه پروژه‌هایی مثل بینگ جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

این اقدام حالا تعهد مایکروسافت بر توسعه مسئولانه ابزارهای هوش مصنوعی را زیر سؤال می‌برد. این مسئله به‌خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که این ابزارها به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

البته مایکروسافت هنوز دفتر هوش مصنوعی مسئولانه (ORA) خود را دارد که وظیفه تدوین دستورالعمل‌های مسئولانه در مرحله مدیریت و سیاست‌های عمومی این فناوری را دنبال می‌کند. اما کارمندان این شرکت به پلتفرمر گفته‌اند که نقش تیم اخلاق حصول اطمینان از پیاده‌سازی اصول مسئولانه در مرحله طراحی محصولات مرتبط با هوش مصنوعی بوده است.

مدیران ارشد مایکروسافت بر توسعه سریع هوش مصنوعی اصرار دارند

تیم اخلاق مایکروسافت چندان بزرگ نبود و از ماه اکتبر فقط هفت نفر در آن باقی مانده بودند. بااین‌حال، ظاهراً فشارهایی از سمت «کوین اسکات»، مدیر ارشد فناوری و «ساتیا نادلا»، مدیرعامل این شرکت، وارد شده بود تا هرچه سریع‌تر جدیدترین مدل هوش مصنوعی OpenAI را وارد محصولات این شرکت کنند.

کارمندان مایکروسافت به پلتفرمر می‌گویند دلیل اخراج آن‌ها احتمالاً همین پافشاری بر عرضه محصولات هوش مصنوعی پیشرفته قبل از رقبا بوده است. آن‌ها باور دارند که این شرکت دیگر توجه چندانی به مسئولیت اجتماعی و آینده درازمدت این محصولات ندارد.

تیم‌هایی مثل تیم اخلاق معمولاً نقش کنترلی را در غول‌های فناوری ازجمله مایکروسافت ایفا می‌کنند و سعی دارند مانع از عرضه محصولاتی شوند که ممکن است پیامدهای اجتماعی و حقوقی سنگینی داشته باشند. ولی به‌نظر می‌رسد که مدیران غول ردموندی دیگر نمی‌خواهند کسی به آن‌ها «نه» بگوید و قصد دارند با تمام توان در بازار هوش مصنوعی پیشگام باشند.

منبع: دیجایتو

  • مایکروسافت کل تیم ناظر بر رعایت اخلاق در توسعه هوش مصنوعی را اخراج کرد

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا