گزارشهوش مصنوعی

۸۷ درصد از کسب‌وکارهای کشاورزی آمریکا به هوش مصنوعی مجهز هستند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بنابر پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، ۸۷ درصد از کسب‌وکارهای کشاورزی آمریکا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به سال گذشته (۷۴ درصد) افزایش داشته است.

۹۱ درصد از مدیران صنعت کشاورزی آمریکا بر این باورند که پایبندی به اصول اخلاقی در فرایند توسعه و استفاده از فناوری‌های نوظهور منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای کسب‌وکارها می‌شود. این مدیران معتقدند بخش کشاورزی در نوآوری و به‌کارگیری پیشرفت‌های دنیای فناوری همگام با صنایع بزرگ پیش می‌رود.

از میان هشت صنعتی که از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمد، دو صنعت بیمه و برگزاری نمایشگاه‌ به‌طور مشترک رتبه نخست و صنعت کشاورزی رتبه دوم را از آن خود کردند. ۸۸ درصد از مدیران صنایع بیمه و برگزاری نمایشگاه‌ اظهار داشتند در سازمان‌‌های‌شان از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مبالغی که بخش کشاورزی صرف آموزش کارکنان خود در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی می‌کند نیز رو به افزایش است. به‌عبارت دیگر، از هر ۱۰ کسب‌وکار کشاورزی، ۹ مورد (۹۰ درصد) اقدام به آموزش نیروهای خود در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی کرده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ (۸۷ درصد) و همچنین میانگین سرمایه‌گذاری‌های این صنعت در بخش آموزش (۸۳ درصد) افزایش داشته است.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دی‌ماه۱۴۰۰

این نتایج حاصل پژوهش مطالعات سالانه RELX تحت عنوان فناوری‌های نوظهور (۲۰۲۱)  است که به کوشش شرکت مالک Proagrica یعنی RELX و توسط IPSOS Mori انجام شده است. در جریان این پژوهش که چهارمین پژوهش مقطعی سالانه و مقطعی است از بیش از ۱۰۰۰ مدیر ارشد آمریکا نظرسنجی به عمل آمد و سؤالاتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری، رویکرد و پیش‌بینی‌های آن‌ها در عرصه هوش مصنوعی پرسیده شد.

در ضمن، ۶۳ درصد از این مدیران تصریح کردند این فناوری تأثیر مثبتی بر تاب‌آوری شرکت‌های آن‌ها در طول دوران همه‌گیری داشته است.

به گفته لیندسی سادون، مدیر ارشد استراتژی در Proagrica «بخش کشاورزی همواره، حتی پیش از دوران همه‌گیری کرونا، در فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کرده است. تازه‌ترین اعداد و ارقام گواه این است هستند که این صنعت همواره نوآوری را نهاده است. برای فردی با سابقه کاری من این مسئله اصلاً جای تعجب ندارد و نمایانگر این است که صنعت کشاورزی در مسیر درستی قرار دارد و سعی دارد با پذیرش فناوری کارایی خود را افزایش دهد. این مسئله باعث دلگرمی کشاورزان نسل بعد است که انتظار دارند در آینده، افراد فعال در این حوزه از صنعت سواد فناورانه داشته باشند. سواد فناورانه افزایش موفقیت و بالتبع نوآوری بیشتر را به همراه خواهد آورد.»سایر یافته‌های کلیدی این نظرسنجی به شرح زیر هستند:

  • میزان به‌کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده به ۸۱ درصد رسیده است. این رقم از سال ۲۰۱۸، ۳۳ درصد افزایش داشته است.
  • ۹۲ درصد از مدیران کسب‌و‌کارها بر این باورند که فناوری‌های نوظهور بر صنعت حوزه فعالیت‌ آن‌ها تأثیر مثبت دارد.
  • ۴۸ درصد از کسب‌وکارها برای پشتیبانی از کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی تعداد متخصصین علوم داده و دیگران متخصصین فناوری خود را افزایش داده‌اند.
  • ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان اظهار داشتند فناوری هوش مصنوعی بر صنعت حوزه فعالیت آن‌ها تأثیر منفی دارد. آنان دلیل رویکرد منفی خود نسبت به هوش مصنوعی را لزوم افزایش آموزش، ارتقا و پرورش مهارت‌های کارکنان خود دانسته‌اند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

به گفته سادون، «علاوه بر این، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد صنعت کشاورزی به‌مرور نسبت به عواقبِ اختلاف و پراکندگی ناشی از معرفی فناوری در این عرضه آگاه می‌شود. ۸۹ درصد از مدیران معتقدند کشورها باید منابع و فناوری‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی این ظرفیت را دارند که داده‌ها را هویت‌زدایی کنند و در عین حال، بینش‌هایی برای ایجاد فرصت‌های جدید ارائه دهند. در نتیجه استفاده از این فناوری‌ها کشاورزان دیگر نگران افشا شدن IP خود نخواهند بود و بدین ترتیب، همکاری و در نهایت رشد افزایش می‌یابد.»

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا