هنر و فناوری

گالری نقاشی هوش مصنوعی در فلیپین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نمایشگاهی با عنوان «نگاهی به داوینچی: یک تجربه هوش مصنوعی غوطه‌ورکننده» در فیلیپین در حال برگزاری است، بینندگان می‌توانند در این نمایشگاه با تماشای گالری هوش مصنوعی شاعرانه آغاز کنند.

داده‌ها نقاشی و الگوریتم قلمو است. این یعنی این که ما مهندس یا دانشمندان داده نیستیم؛ بلکه هنرمندیم.

سال‌های زیادی بود که دسترسی به آثار هنرمندان کلاسیک بزرگ مانند لئوناردو داوینچی، پابلو پیکاسو و ونسان ون گوگ برای مخاطب عام محدود بود. وضعیت اقتصادی-اجتماعی مهمترین نیروی محرک بود برای این که مردم عادی نتوانند به دیدن این آثار در موزه‌های مختلف جهان بروند. در عین حال، برخی آثار نیز در کلکسیون‌های شخصی نگهداری می‌شدند. اما امروز به مدد فناوری، درها کم کم به روی هر فرد مشتاق هنری باز می‌شوند تا بتوانند آثار این هنرمندان بزرگ را ببینند.

در فیلیپین، با همکاری استودیوی بونیفاسیو گلوبال سیتی، یک استودیوی تحسین شده در استانبول ترکیه، نمایشگاهی با عنوان «نگاهی به داوینچی: یک تجربه هوش مصنوعی غوطه‌ورکننده» برگزار شد. این نمایشگاه هنری غوطه‌ورکننده صرفاً به ارائه آثار و بینش داوینچی نمی‌پردازد، بلکه شاهدی است دال بر این که وقتی قدرت علم، هوش مصنوعی، آثار هنری کلاسیک و ذهن‌های باهوش با هم ترکیب می‌شوند می‌توانند هنر را به مردم نزدیک‌تر کنند، به خصوص برای افرادی که خوره علم و داده هستند.

با استفاده از برنامه یادگیری ماشینی شان که کار ساختش ۱۴ سال طول کشیده است، این استودیو اطلاعات را از منابع متعدد از جمله داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر ناسا که پانصدهزار ستاره، ۲۵۰۰ سیاره و ۶۰ ابرنو اختر را پوشش می‌دهد، جمع آوری می‌کند. آنها همچنین از داده‌های بدن انسان و دانشمندانی مانند آلبرت اینیشتین و گالیله استفاده می‌کنند. همه این داده‌های علمی فوراً تبدیل می‌شوند و یک تجربه هنری غوطه‌ور و نفس‌گیر را برای هر بیننده رقم می‌زنند.

فردی آلیچی، مدیر و موسس این نمایشگاه در گفتگو با بولتن سبک زندگی مانیل گفت: «مرحله اول جمع آوری و طبقه بندی داده‌هاست. بحش دوم ایجاد فرایند بیان از طریق هوش مصنوعی و کدگذاری پیتون است. این امر به انواع مختلف از آثار هنری دوبعدی و حتی گاهی صدا را ارائه می‌دهد. خروجی‌های زیادی از هوش مصنوعی به دست می‌آیند. مرحله سوم استفاده از انیمیشن برای ترسیم خروجی است.

بعد شبیه سازی بدین معنا است که می‌توانیم درباره مسائل هنری مانند شرایط نور یا طراحی صحنه تصمیم گیری کنیم. با این حال، وقتی که دکمه «نمایش» را فشار می‌دهیم، این هوش مصنوعی است که در مورد طیف، رفتار ذرات و پیچیدگی ذرات تصمیم گیری می‌کند.

این نمایشگاه دارای بخش‌ها و مراحل متفاوتی است. بیننده‌ها می‌توانند با تماشای گالری هوش مصنوعی شاعرانه شروع کنند. اینجا نمایشگاهی است که به کشف رابطه بین خلاقیت انسانی و فناوری می‌پردازد.

منبع: آنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا