اینترنت و شبکه اطلاعات

کاهش مشترکان اینترنت ثابت ایران طی یک سال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۱۳۹۸، ۹ میلیون است که نسبت به آمار ۱۰ میلیونی سال ۱۳۹۷، با کاهش مواجه شده است.

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال ۱۳۹۸، ۷۸ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۳ است که شامل ۶۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۱۵ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۹ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۱۸ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت می‌شود.

مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۸، ۹۳.۹۱ درصد است که ۸۳.۰۵ درصد آن مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار و ۱۰.۸۶ درصد ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت است. این در حالی است که ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در سال ۱۳۹۷، بیش از ۹۰ درصد، در سال ۱۳۹۶، بیش از ۷۸ و در سال ۱۳۹۵، بیش از ۵۳ درصد بود.

همچنین تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۷، ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵، شامل ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۱۰ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸۳ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت بوده است. این آمار حاکی از آن است که اگرچه تعداد مشترکان و ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند افزایش یافته، اما این افزایش در حوزه اینترنت سیار بوده و اینترنت ثابت در این یک سال با کاهش مواجه شده است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا