گزارشهوش مصنوعی

۱۰ کاربرد منحصر به فرد هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی دیگر به چند ماشین که محاسبات پایه را انجام می‌دهند، محدود نمی‌شود. در حال حاضر و درنتیجه پیشرفت فناوری، کاربردهای بی‌شماری را می‌توان برای این فناوری نوین متصور شد. در این نوشتار به بررسی ۱۰ کاربرد منحصر به فرد هوش مصنوعی می‌پردازیم که احتمالاً تاکنون چیزی راجع‌به آن‌ها نشنیده‌اید.

خرید آنلاین

هوش مصنوعی بر جذابیت خرید آنلاین افزوده است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی فهرستی از محصولاتی که به عقیده کاربر کاربردی هستند و یا مشابه خریدهای قبلی او هستند تهیه می‌کند؛ احتمالاً کاربر از روی کنجکاوی نگاهی به آن می‌اندازد و از همان بخش یا بخش‌های متفاوت محصولاتی را خریداری می‌کند.

بازاریابی

با پیشرفت فناوری و به لطف هوش مصنوعی در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، مشتریان می‌توانند با گرفتن یک عکس از محصولات موردنظر و آپلود آن در فروشگاه اینترنتی، خریدهایشان را انجام دهند.

عکس‌های پیشرفته

گوگل تا حد زیادی به هوش مصنوعی متکی است. Google Photos نیز از این قاعده مستثنی نیست. Google Photos با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند، تا عکس‌ افرادی را که در فهرست مخاطبان‌ یا تَگ‌هایشان هستند، جست‌وجو کنند. این فناوری چهره افراد مختلف را در عکس‌‌ها شناسایی می‌کند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا آن‌ها را برچسب‌گذاری و جست‌وجو کنند.

بهداشت و درمان

هوش مصنوعی تأثیرات بی‌شماری بر حوزه بهداشت و درمان داشته است. این فناوری به کمک بیماران سراسر دنیا رفته است. به‌عبارت‌دیگر، در زمان کنونی این فناوری از مرحله تشخیص‌دهی گرفته تا عمل جراحی کاربرد دارد.

نظارت گسترده

اهمیت نظارت گسترده بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به همین دلیل لازم است بخش جداگانه‌ای به آن اختصاص دهیم. هوش مصنوعی را می‌توان به روش نظارت‌شده (supervised) آموزش داد و الگوریتم‌های امنیتی، پروتکل‌های شناسایی و… آن توسعه یابد. به دنبال آن، هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدات احتمالی را شناسایی کند و در مورد آن‌ها به مأموران امنیتی هشدار دهد، تا به بررسی بیشتر بپردازند.

اتومبیل‌های خودران

بدون شک یکی از کاربرد منحصر به فرد هوش مصنوعی در فناوری اتومبیل‌های خودران است و زمانی که صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، پروژه اتومبیل خودران Google، پروژه سیستم «هدایت خودکار» تسلا و… در ذهن همگی ما تداعی می‌شود. همین امر نشان می‌دهد که هوش مصنوعی توانسته راه خود را برای ورود به صنعت خودروسازی باز کند.

کشاورزی

در حال حاضر، در جایگاهی قرار داریم که دیگر هیچ جای نگرانی در مورد مسائل و مشکلات مربوط به کشاورزی از جمله تغییرات آب‌وهوا، رشد جمعیت و امنیت غذایی نیست. به لطف هوش مصنوعی به رویکردهای خلاقانه‌ای برای افزایش بازده محصول دست پیدا کرده‌ایم.

شبکه‌های اجتماعی

اهمیت هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان در قالب کلمات بیان کرد. از جمله کاربردهای رایج هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به احراز هویت با تشخیص چهره و تشخیص ویژگی‌های چهره اشاره کرد.

بانکداری و امور مالی

حوزه مالی به لطف هوش مصنوعی شاهد پیشرفت‌های فناورانه بسیاری بوده است. درنتیجه، بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی برای پشتیبانی از مشتریان و تشخیص ناهنجاری و جعل کارت‌های اعتباری از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

بازی‌‍‌های کامپیوتری

دیگر کاربرد منحصر به فرد هوش مصنوعی، حوزه بازی‌های کامپیوتری است و توانسته این حوزه را تا حد زیادی متحول کند. هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده است؛ فناوری هوش مصنوعی به اندازه‌ای تکامل یافته‌ که به یکی از دستاوردهای حائز اهمیت در صنعت بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده است.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا