حکمرانی و فناوریهوش مصنوعی

چین به دنبال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکا است!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پلیس فدرال آمریکا (FBI)، معتقد است که چین برای تقویت آرمان‌های هوش مصنوعی خود و انجام عملیات نفوذ خارجی، در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکاست و بخش قابل‌توجهی از پیشرفت چینی‌ها، بر اساس فناوری دزدیده شده یا به دست آمده از ایالات متحده است.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی بر این باور است که چین، همراه با دیگر دشمنان، کسب‌وکارها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی آمریکا را هدف قرار داده است تا به تحقیقات و محصولات پیشرفته هوش مصنوعی دسترسی پیدا کند.

بر اساس این گزارش، چین یک «برنامه ملی» برای پیشی‌گرفتن از ایالات متحده به عنوان قدرت برتر هوش مصنوعی در جهان تا سال ۲۰۳۰ دارد و اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که بخش قابل توجهی از پیشرفت چینی‌ها بر اساس فناوری دزدیده شده یا به دست آمده از ایالات متحده است. همزمان کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، نگرانی‌هایی را درباره استفاده چین از هوش مصنوعی برای هک اطلاعات مطرح کرد و بر لزوم نظارت بر تهدیدات احتمالی در جریان رویدادهای بزرگی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۴۲ تاکید کرد.

در حالی که هوش مصنوعی دارای مزایای بسیاری است، مجرمان سایبری نیز به‌طور فعال از آن برای اهداف مخرب ـ از جمله تله‌گذاری ایمیلی و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی برای طرح‌های مجرمانه ـ سوءاستفاده می‌کنند. رویترز نیز در گزارشی نوشت که چین با وجود اینکه می‌خواهد پیش‌‌قراول هوش مصنوعی در سال ۲۰۳۰ باشد، ولی برای رسیدن به این برتری، با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

گزارش رویترز حاکی از آن است که چین قوانین آسانی را در مورد این فناوری رونمایی کرده، اما زیست‌بوم آنلاین بسته این کشور، کنترل پکن بر محتوای اینترنتی و محدود کردن صادرات نیمه رسانه‌های ایالات متحده به چین، مانع ابر‌قدرت شدن چین در هوش مصنوعی خواهد شد. در شرایطی که پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی وب‌سایت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی است که دارای بدافزار هستند، اف‌بی‌آی پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به عوامل تهدید قدرت می‌دهد تا به سرعت قابلیت‌های قوی‌تر و پیچیده‌تری را گسترش دهند. تحلیل‌گران می‌گویند چین نظارت وابسته به هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های وسیع، یادگیری ماشینی، تشخیص چهره و هوش مصنوعی بهبود بخشیده است تا به مغز و فکر مردمش نفوذ کند و چیزی را می‌سازد که بسیاری آن را دیکتاتوری دیجیتال بسیار ظالمانه می‌نامند.

منبع: سیتنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا