حکمرانی و فناوریخطرات فناوری

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به چت‌بات‌ها مجهز می‌شوند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چت‌بات‌ها، این ابزار هوش مصنوعی که در دسترس ۱۸ آژانس اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا مانند CIA قرار خواهد گرفت، برای جمع‌آوری داده‌های تحقیقات طراحی می‌شود.

آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده مانند CIA نیز قصد دارند ابزار هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT خود را توسعه دهند. براساس گزارش‌های منتشر شده، هوش مصنو‌عی قرار است به این سازمان‌ها کمک کند تا بتوانند داده‌ها را برای تحقیقات در حال انجام خود فیلتر کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، مقامات سیا توضیح می‌دهند که ابزار هوش مصنوعی جدید آن‌ها برای دسترسی بهتر تحلیلگران به‌طور منبع باز ساخته خواهد شد و به‌زودی در دسترس آژانس‌های اطلاعاتی قرار خواهد گرفت. «رندی نیکسون» یکی از مقامات این سازمان اطلاعاتی توضیح می‌دهد:

«ما از روزنامه‌ها و رادیو به روزنامه‌ها و تلویزیون، روزنامه‌های و شبکه‌های کابلی، اینترنت اولیه و داده‌های گسترده رسیده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.»

جنگ آمریکا و چین بر سر هوش مصنوعی

در ادامه گزارش توضیح داده شده که این تصمیم بخشی از کمپین دولت ایالات متحده برای کشف و بهره برداری قابلیت‌های هوش مصنو‌عی برای رقابت با هدف چین برای تبدیل شدن به رهبر جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ محسوب می‌شود. نیکسون توضیح می‌دهد که ابزار هو‌ش مصنوعی سیا منابع اطلاعاتی را نمایش می‌دهد و برای انتشار سریع‌تر اطلاعات دارای ویژگی چت است.

نیکسون می‌گوید: «سپس می‌توان آن را به سطح بعدی برد و شروع به چت کردن و پرسیدن سؤالات کرد تا پاسخ‌های مدنظر خود را دریافت کنید. مجموعه ما می‌تواند بدون هیچ محدودیتی جز هزینه‌ای که صرف آن می‌شود به رشد خود ادامه دهد.»

در حال حاضر مشخص نیست که سیا برای ابزار خود قصد دارد از کدام مدل هوش مصنو‌عی استفاده کند و همچنین آن‌ها نحوه محافظت از داده‌های جمع‌آوری شده توسط آن را به‌صورت عمومی اعلام نکرده‌اند. اما نکته‌ای که اعلام شده این است که ابزار هوش مصنوعی مذکور در دسترس ۱۸ آژانس اطلاعاتی ایالات متحده از جمله سیا، آژانس امنیت ملی (NSA)، دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و سایر آژانس‌های نظامی قرار خواهد گرفت و سیاستگذاران و مردم به آن دسترسی نخواهند داشت.

منبع: دیجایتو

  • آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به چت‌بات‌ها مجهز می‌شوند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا