رسانه دیجیتال

چالش نگارش بیوگرافی مناسب برای برند در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : مارکوس کولمن – کارشناس بازاریابی
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی در اینستاگرام همیشه گزینه بسیار جذابی محسوب می شود. امروزه اغلب برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارای اکانت رسمی در این پلتفرم محبوب هستند. یکی از چالش های اساسی در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف در اینستاگرام مربوط به نگارش بخش مربوط به بیوگرافی برند است. این بخش همیشه برای مخاطب هدف دارای اهمیت است. نکته جالب اینکه بسیاری از برندها نسبت به نگارش نکات جذاب و بیان کننده ماهیت کسب و کارشان توجه نشان نمی دهند. در ادامه برخی از نکات مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اهداف نگارش بیوگرافی در اینستاگرام

نگارش بیوگرافی در اینستاگرام به منظور بیان هویت هر اکانت صورت می گیرد. بدون تردید اهداف متعددی پشت یک متن ساده در بخش بیوگرافی قرار دارد. برخی از نکات مهم در این راستا به شرح ذیل است:

  •  نمایش هویت و ماهیت منحصر به فرد کسب و کار به مخاطب هدف
  •  فراهم سازی شناخت و اطلاعات مناسب نسبت به برند برای مشتریان
  •  ترغیب مخاطب هدف به سوی عملی خاص با اشاره به آن در بخش بیوگرافی

بدون تردید نگارش بخش بیوگرافی برای هر برندی دشوار است. استفاده از برخی توصیه های کلیدی در این میان راهگشا خواهد بود. برخی از توصیه های مهم در این راستا به شرح ذیل است.

استفاده از زبان ساده و صریح

برخی از برندها برای بخش بیوگرافی از زبان بسیار رسمی استفاده می کنند. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. کسب و کارها باید همیشه از زبان ساده و صریحی استفاده نمایند. این امر یکی از اصول اولیه بازاریابی محسوب می شود، با این حساب تخطی از آن در عرصه نگارش بخش بیوگرافی رفتار غیرحرفه ای خواهد بود. 

کاربرست هشتگ برند

اینستاگرام در طول یک سال اخیر آپدیت های بسیار زیادی را روانه بازار کرده است. یکی از مهمترین نکات در این میان امکان درج هشتگ در بخش بیوگرافی است. استفاده از هشتگ های رسمی برند در بخش بیوگرافی امکان یادآوری سریع تر ماهیت برند از سوی مشتریان را به همراه خواهد داشت. این امر امروزه از سوی بسیاری از برندها دنبال می شود بنابراین مشاهده یادآوری سریع ماهیت کسب و کار از سوی مشتریان امر عجیبی نخواهد بود. 

استفاده از کلیدواژه ها

استفاده از کلیدواژه های ضروری در حوزه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر حتی در مورد بخش بیوگرافی هم صحت دارد بنابراین استفاده از کلیدواژه های مناسب در این راستا دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. کلیدواژه های مناسب برای هر برند براساس حوزه کاری اش مشخص می ‎شود. بنابراین باید پیش از کاربست کلیدواژه های مناسب نسبت به ارزیابی وضعیت بازار و حوزه کاری مان اقدام نماییم. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از شبکه اجتماعی در اقتصادالکترونیکی:
بررسی مصوبه مجلس درباره اکانت‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی
شوک clubhouse شبکه اجتماعی نوظهور
تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند
بازاریابی و چالش طراحی ویدئوی وایرال در تیک تاک
۶ ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چگونه وضعیت برندمان در شبکه های اجتماعی را ارزیابی کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا