چالش توسعه بازار دانشبنیانهای معدنی ایران
مجری طرح ایجاد زیستبوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران به چالش دانشبنیانهای معدنی پرداخت و گفت: ۵۹ درصد از شرکتهای دانشبنیان حوزه معدن در ایران، توسعه بازار و ۲۸ درصد نیز تامین منابع مالی را مشکلات خود عنوان کردهاند.
رویداد همرسانی تبلور ایدههای فناورانه در معادن و صنایع معدنی امروز دوشنبه ۱۶ آبان ماه در ایمیدرو و با معرفی چهار محصول در بخش «HSE» برگزار شد.
حسین منصوری، مجری طرح ایجاد زیستبوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران بیان کرد: برای سومین رویداد دایان، ۴۰ شرکت دانشبنیان در حوزه معدنی از سوی معاونت علمی ریاست فناوری که برخی مسائل و مشکلات حوزه «HSE» را شناسایی کرده بودند، به ایمیدرو معرفی شدند که طرحهای آنها بررسی شد.
وی اضافه کرد: در مرحله اول ۱۰ شرکت دانشبنیان و سپس چهار شرکت که ایدههای برتر داشتند، انتخاب شدند اما ایدههای این شرکتها خیلی کارساز نبود و نتوانستند مشکلات را به خوبی شناسایی و رفع کنند.
“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم
منصوری اذعان کرد: از یک میلیون و ۱۰۰ هزار استارتآپ در دنیا، تنها یک هزار استارتآپ معدنی وجود دارد که تعداد کم استارتآپهای معدنی، چالش بزرگی است.
مجری طرح ایجاد زیستبوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه نیاز معدن به خوبی توسط شرکتهای دانشبنیان ایرانی احصا نشده و به همین دلیل باعث خروج متخصصان از کشور شده است اما اگر در حوزه نوآوری و فناوری اقدامات جدی صورت پذیرد، میتوانیم از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم؛ چراکه به دنبال همین مهاجرتها، برخی شرکتهای دانشبنیان دغدغه نیروی انسانی دارند.
منبع: برنا
” اقتصادالکترونیکی“ آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال
- چالش توسعه بازار دانشبنیانهای معدنی ایران