پیشنهاد سردبیرصنعت نفت هوشمندگزارش

کمک فناوری به چالش‌‌‌های بزرگ تولید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
سعید نوغانی

صعنت تولید در حال رشد مداوم ‌‌‌است و با بهره‌‌‌گیری از فناوری‌‌‌های جدید و فرآیندهای تولیدی قدرتمند، اقتصاد نیز تقویت می‌شود، اما با این حال مشکلات زیادی در این راه وجود دارد که البته تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از پیشرفت‌‌‌های فناوری با اطمینان بیشتری چالش‌‌‌های تولد را مدیریت کنند. این ابزار‌‌‌ها می‌توانند از مرحله تامین، تولید و افزایش بهره‌‌‌وری و در نهایت تا کاهش هزینه‌‌‌ها به تولیدکنندگان کمک کنند تا به یک توسعه پایدار برسند.

دراینجا چند چالش را که شرکت‌های تولیدی با آن مواجه هستند و فناوری چگونه می تواند کمک نماید به‌‌‌صورت مختصر و کوتاه بررسی می‌‌‌کنیم.

برنامه‌‌‌ریزی‌: برای ماندگاری در صنعت، تولیدکنندگان نیازمند داشتن جدول زمانی برای تیم تولید هستند. با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌‌‌هایی که شامل برنامه‌‌‌ریزی منابع سازمانی هستند، باسرعت و دقت بالاتری امکان‌‌‌پذیر خواهد شد.

منابع انسانی (نیروی کار ماهر): متاسفانه در آخرین بررسی‌‌‌ها و تحقیقات در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک (شاید سه سال آینده) تولیدکنندگان برای جذب کارمندان متخصص و ماهر با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند بود که البته در اینجا هم فناوری می‌تواند کمک بسیاری به منابع انجام دهد.

هوشمندسازی‌: سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از شبکه‌ای از هکرها، تراشه‌‌‌های ردیابی موجودی انبار (RFID)، سیستم ردیابی تلفن همراه، وای فای و اینترنت به بهبود کارآیی و بهبود تجربه مشتریان خود دست یابند.

برنامه‌‌‌های سلف سرویس مشتری (دیجیتال): با این برنامه تولیدکنندگان می‌توانند راهی برای ارتباط بهتر با مشتریان و بالعکس داشته باشند.

قابلیت استفاده در سیستم سازمان‌ها: به‌روز کردن کارمندان هر سازمان باعث بهبود در عملکرد آنها، بیشترین بینش انعطاف‌‌‌پذیری و سرعت بالاتر خواهد شد.

پایداری (مانایی): استفاده از اینترنت، آگاهی نسبت به موضوعات اجتماعی را افزایش داده است و به این ترتیب فشار بیشتری بر تولیدکنندگان برای تولید پایدارتر و با مسوولیت بیشتر برای عدم‌آسیب‌‌‌رسانی به محیط (تاثیرات محیطی) وارد می‌‌‌آورد.

حمل‌ونقل: امروزه مشتریان انتظار دارند تا شفافیت بیشتری در مورد پیشرفت محصول از محل دریافت به دست آنها برسد که در اینجا استفاده از فناوری بلاک‌چین توصیه می‌شود تا شفافیت بیشتری برای مشتری به ارمغان بیاورد.

موارد بالا تنها تعدادی از چالش‌‌‌هایی است که تولیدکنندگان با آنها روبه‌‌‌رو هستند. جای امیدواری است که برنامه‌‌‌هایی وجود دارد  و سازمان‌ها می‌توانند برای رفع نیازها و انتظارات مشتریان، با ارائه عملکرد و داده‌‌‌های موردنیاز برای موفقیت در بازار از آنها استفاده کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

  • کمک فناوری به چالش‌‌‌های بزرگ تولید
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا