پهپاد سلامت و پزشکی هوشمند

استفاده ارتش ایالات متحده از پهپاد برای رساندن خون و تجهیزات پزشکی به سربازان مجروح

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ارتش ایالات متحده پهپاد هایی را برای رساندن تجهیزات پزشکی به سربازان مجروح در میدان های نبرد خطرناک آزمایش کرده است. در جریان یک مانور اخیر که در کالیفرنیا توسط ارتش ایالات متحده و دیگر کشورها انجام شده است، پهپادها تجهیزات پزشکی و کیسه های خون را به سربازان مجروح رساندند. این نوع از تکنولوژی در شرایطی به کار گرفته خواهد شد که اعزام تیم های پزشکی پیاده برای کمک به سربازان مجروح خطرناک یا غیرممکن باشد. این پهپادها در واقع پرنده هایی با قابلیت بلند شدن و فرود عمودی هستند و به همین خاطر نیازی به باند پرواز یا پرتاب منجنیقی در این عملیات های نجات بخش ندارند.

پهپاد تجهیزات پزشکی

این راهکار به سربازان زخمی امکان می دهد که در اولین فاز بعد از جراحت بتوانند زنده بمانند و انتقال به بیمارستان نظامی تسهیل می یابد. ناتان فیشر، رییس بخش رباتیک و سیستم های خودکار پزشکی مرکز تحقیقات تکنولوژی های پزشکی از راه دور و پیشرفته ارتش ایالات متحده در این باره می گوید: «پروژه کرایمسون پروژه ای است که سیستم های پرنده بدون سرنشین معمول را گرفته و برای پشتیبانی از عملیات پزشکی به کار خواهد گرفت. این پهپاد زمانی مراقبت پزشکی میدانی را پشتیبانی می کند که معمولاً تخلیه از گزینه ها نیست. این پهپاد می تواند تمام خون و دیگر اقلام حیاتی را در واحد خنک کننده خودکار قابل حمل خود در حالت یخ زده نگه داشته و آن را به دست پرسنل پزشکی در میدان نبرد با جنگجویان زخمی برساند».

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پهپاد تجهیزات پزشکی
پهپاد تجهیزات پزشکی

ارتش یالات متحده در این رزمایش از یک پهپاد FVR-90 ساخت کمپانی L3Harris Technologies استفاده کرد. در هنگام پرواز، این پرنده شبیه هواپیماهای بال ثابت به مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت پرواز می کند و می تواند از زمین یا دریا به پرواز درآید و ظرفیت بار آن نیز حدود ۱۰ کیلوگرم است. محققان دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۲۰۱۵ نشان دادند که می توان خون را با پهپاد منتقل کرد. در تحقیقی که در آوریل ۲۰۲۲ نتایج آن در مجله سلامت بین المللی لنست منتشر شد، مشخص گردید که استفاده از پهپاد برای انتقال اقلام پزشکی در مناطق روستایی و کوهستانی آفریقا سریع و ایمن بوده است.

پهپاد تجهیزات پزشکی

پهپاد تجهیزات پزشکی
پهپاد تجهیزات پزشکی

علاوه بر پهپاد ها، ارتش ایالات متحده یک سری ابزارهای ارتباط از راه دور و درمانی را برای استفاده در میدان نبرد نیز تست کرده است. یکی از این ابزارها Battlefield Assisted Trauma Distributed Observation Kit (BATDOK) نام دارد که یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی های هوشمند بوده و می تواند با سنسورهایی که روی بدن بیماران قرار می گیرد تا اطلاعات حیاتی آن ها را ضبط و مانیتور کند به کار گرفته می شود. این اطلاعات از طریق بلوتوث یا وای فای با دیگر دستگاه ها به اشتراک گذاشته شده و به پرسنل درمانی راهی ساده برای انتقال اطلاعات بیماران به نقطه انتقال را می دهد.

منبع: روزیاتو

محتوی بیشتر از فناوری در سلامت و پزشکی:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا