سلامت و پزشکی هوشمندیادگیری عمیق

پیش بینی احتمال بروز بیماری قلبی با کمک هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان با کمک یادگیری عمیق نوع جدیدی از هوش مصنوعی را توسعه دادند که می تواند با مشاهده اسکن پرتو ایکس احتمال بروز بیماری قلبی در فرد را طی ۱۰ سال آینده پیش بینی کند.

سیستم یادگیری عمیق برای پیش بینی جمله قلبی در افراد از اسکن پرتو ایکس استفاده میکند. دکتر جیکوب وایس، یکی از محققان این پژوهش از بیمارستان ماساچوست در مورد این سیستم می گوید: در این سیستم از اسکن پرتو ایکس ناحیه سینه فراتر از یک اسکن معمولی استفاده میشود. بدین ترتیب نوعی ارزیابی کمی خواهیم داشت که می تواند اطلاعات پیش بینی و تشخیص خود را به پزشکان نیز منتقل کند.

به گفته وایس فناوری موردنظر می تواند به بیماران در مورد زمان شروع درمان کمک کند. این بیماران با مصرف دارو و کاهش سطح کلسترول خون می توانند تا ۲۵ درصد از بروز سکته یا حملات قلبی جلوگیری کنند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

در این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی آموزش ها تنها با استفاده از اسکن پرتو ایکس سینه انجام شده است. این مدل با نام CRX-CVD قادر به پیش بینی احتمال مرگ در افراد دچار مشکل قلبی است. برای آموزش این سیستم از ۱۵۰ هزار اسکن استفاده شد و آزمایش آن نیز روی ۱۱ هزار نفر انجام گرفت. نتیجه آزمایش برای سالیان بعد روی داوطلبان با بروز مشکلات قلبی عروقی در ارتباط بود.

وایس در مورد اسکن پرتو ایکس می گوید: می دانیم اکنون اسکن ها اطلاعات بیشتری از روش های سنتی در اختیار ما قرار می دهند. اما تاکنون از این اطلاعات به روش درست استفاده نشده بود. اما اکنون با کمک هوش مصنوعی پیشرفته امکان آن بوجود آمده است.

منبع: تکنا

محتوی بیشتر از یادگیری عمیق:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی بیشتر از سلامتی و پزشکی هوشمند:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا