تحول دیجیتال در صنعت و معدنهوش مصنوعی

رهبر چین متخصصان هوش مصنوعی و فضا را در پست های کلیدی منصوب کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: شی جین پینگ رهبر چین نسل جدیدی از رهبران را از متخصصان که در  پست های کلیدی و ارشد حزب کمونیست منصوب کرد که در عرصه های فضا، هوش مصنوعی و دیگری عرصه های مهم و استراتژیک تخصص دارند.

این اقدام  در راستای تلاش چین برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ و رقیب آمریکا در عرصه علوم و فناوری صورت گرفته است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

به نوشته این روزنامه آمریکایی تعداد مسئولان متخصص در علوم و فناوری در فهرست مرکزی حزب کمونیست  که ۲۰۵ عضو را در بر می گیرد به تعدادی رسید که   طی پنج سال نخست از «جیانگ زیمین» رهبر سابق بوده است.

این افزایش در حالی صورت می گیرد که واشنگتن تلاش می کند بخش فناوری چین را محدود کند و ابتکار و خلاقیت را در آمریکا تقویت کند.

مسئولان چینی که دارای مهارت در عرصه تکنولوژی هستند ۸۱ صندلی را در کمیته مرکزی یعنی ۴۰ درصد از مجموع صندلی ها را از آن خود کردند این در حالی است که در  کمیته مرکزی سابق ۱۸ درصد را از آن خود کرده بودند.

کمیته مرکزی جدید حزب کمونیست چین طی کنفرانس این حزب که هر ده سال دو بار برگزار می شود، چندی پیش اعضای جدید خود را انتخاب کرد.

همچنین در دفتر سیاسی حزب کمونیست حاکم که از ۲۴عضو تشکیل شده است تصمیم گیران دارای مهارت در  علوم و فناوری از دو عضو به ۸ عضو افزایش یافنه است.

شی جین پینگ در کنفرانس حزب کمونیست در ماه گذشته تأکید کرد: باید علوم و فناوری را قدرت تولیدی اساسی خود ، استعداد را درآمد اساسی و خلاقیت و ابتکار را محرک اصلی مان به سمت رشد بدانیم.

رئیس جمهور چین  اقدام به ارتقای رهبران دارای تخصص در علوم و تکنولوژی کرذ تا آنها را وارد عرصه رهبری چین کند. 

  منبع: جماران

  • رهبر چین متخصصان هوش مصنوعی و فضا را در پست های کلیدی منصوب کرد

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا