تحول دیجیتال در صنعت و معدنهوش مصنوعییادگیری عمیق

شناسایی جریان شکافنده دریایی با استفاده از هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در فرآیند هوش مصنوعی و یادگیری عمیق با امکان ارائه گزارش‌های به روز شده فوری درباره جریان‌های شکافنده دریایی در امنیت بیشتری خواهند بود.

جریان‌های شکافنده (rip currents) بخش‌های باریک و سریعی از آب هستند که از ساحل دور می‌شوند. آنها می‌توانند به سرعت ۲.۵ متر در ثانیه برسند که سریع‌تر از سریعترین شناگر المپیک است.

موسسه نجات حیات خیزاب نیوزیلند (SLSNZ) یک ابزار پیشرفته برای شناسایی جریان‌های شکافنده با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ابداع کرد. این ابزار در ردیابی جریان‌های شکافنده در فیلم‌ها و تصاویر آزمایشی تا حد ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

جریان‌های شکافنده از خطرناک ترین پدیده هایی است که مردم در سواحل در سراسر جهان با آن روبرو هستند. یک مطالعه تحقیقی منتشر شده در استرالیا در سال ۲۰۱۳ نشان داد که این پدیده دریایی بیشتر از مجموع آتش سوزی در جنگل‌ها، مراتع، سیلاب‌ها و گردبادها و حملات کوسه‌ها جان انسان‌ها را گرفته است.

دکتر کریستو راتنباخ و نیلیش رامپال دانشمندان ساحلی موسسه نجات حیات خیزاب» نیوزیلند با تشریح این دستاورد جدید تاکید کردند: این فناوری در مورد طیف متنوعی از تصاویر در اماکن ساحلی مختلفی آزمایش شده است و امیدوار هستند که این ابزار در نهایت توسط مسافران ساحلی برای هشدار به آنها درباره جریان‌ها شکافنده مورد استفاده قرار گیرد.

محتوی مرتبط:

دکتر راتنباخ گفت: امیدواریم که این ابزار با استفاده از دوربین‌ها و پهپادها در سواحل قادر باشد که تصاویر ویدئویی را اسکن کرده و به افراد حاضر در منطقه در خصوص جریان‌های شکافنده هشدار بدهد، حتی نیروهای خبره و آگاه ایمنی و نجات غریق گارد ساحلی نیز در شناسایی جریان‌های شکافنده دچار مشکل می‌شوند ضمن اینکه برخی سواحل بزرگ یا دوردست هستند.

وی افزود: این فناوری از طریق وارد کردن میلیون‌ها تصویر هوایی از سواحل به علاوه داده‌های مربوط به باران مصنوعی و مه به درون مدل هوش مصنوعی ایجاد شده است. هدف از این کار این بوده که به این مدل یاد داده شود که جریان‌های شکافنده را بطور همزمان در هر جایی صرفنظر از شرایط آب و هوایی و زاویه دوربین شناسایی نماید.

منبع: فیز

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • شناسایی جریان شکافنده دریایی با استفاده از هوش مصنوعی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا