سلامت و پزشکی هوشمند

پرستاران مجهز به هوش مصنوعی کمبود نیروی انسانی را جبران می کنند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها با پرستاران مجهز به هوش مصنوعی برطرف می‌شود

پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت شرکت هوش مصنوعی هیپوکِرِتیک، شرکتی استارتاپی مستقر در آمریکا، فناوری طراحی کرده که می‌تواند تضمین کند نیروی انسانی و هوش مصنوعی متخصص در بخش‌های بیمارستان‌ها بیش از نیاز وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت طراح فناوری گفته پرستاران چت بات از این توانایی برخوردارند که به مراقبت از بیماران بپردازند و همه‌ی آزمون‌های پزشکی را هم گذرانده اند. این پرستاران مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند کمبود نیروی کار متخصص را در حوزه‌ی خدمات بهداشت و درمان ملی (ان اچ اس) کاهش دهند.

به گفته‌ی شرکت هوش مصنوعی هیپوکِرِتیک با تمرکز بر داده‌های ویژه‌ی ارائه‌ی مراقبت‌های بهداشتی – درمانی می‌توان الگوریتم سفارشی و منحصر به فردی تولید کرد که برای نظارت و رسیدگی به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مونجال شاه، بنیانگذار شرکت گفت این نوپرستاران می‌توانند با تضمین وجود نیروی کار متخصص در بیمارستان‌های ان اچ اس که زیر فشار قراردارند، خیال آن‌ها را آسوده سازند.

شاه در گفتگو با دیلی تلگراف افزود: ما داریم الگوی بزرگ زبانی برای مراقبت درمانی می‌سازیم نه برای تشخیص بیماری و نه به منظور کشف دارو! هدف ما واقعا تمرکز بر همه‌ی مشکلات مختلفی است که در مسیر ارائه‌ی خدمات درمانی وجود دارد. در انگلیس هم همچون آمریکا کمبود شدید نیروی کار وجود دارد؛ چرا نباید برای همه افرادی که بیماری مزمن دارند پرستار به اندازه کافی وجود داشته باشد.

این فناوری، سامانه‌ای مبتنی بر چت بات است که می‌توان آن را برای ایفای نقش متخصصان ویژه‌ی خدمات درمانی سازگار کرد.

شرکت هوش مصنوعی هیپوکرتیک مدعی شد الگوی بزرگ زبانی بیش از یکصد آزمون حرفه‌ای و گواهی را گذرانده و در ۹۲ درصد از موارد از چت جی پی تی بهتر عمل کرده است.

به گفته‌ی شاه، استفاده از این ابزار کمتر از یک دلار در هر ساعت هزینه دارد و از این رو می‌توان آن را برای افراد بیشتری به کار برد تا بتوانند دسترسی ساده‌تر و جامع تری به خدمات بهداشتی – درمانی داشته باشند.

یکی دیگر از کاربرد‌های هوش مصنوعی در خدمات درمانی این است که خودش به طور خودکار یادداشت برمی دارد و نیاز به دکتر نیست که به صورت دستی یادداشت بردارد.

منبع: صداوسیما

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا