هنر و فناوریهوش مصنوعی

عکس فوق‌العاده واقع‌گرایانه تمام بدن توسط هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
علیرضا مجیدی

تا به حال، پرتره‌های هوش مصنوعی از افرادی که وجود خارجی ندارند، فقط صورتشان را در بر می‌گرفت. اما به تازگی یک شرکت ۱۰۰ هزار انسان فیک ساخته که بدن و اندامشان هم کامل است. این «عکس فوق‌العاده واقع‌گرایانه تمام بدن» که توسط این شرکت منتشر شده، توسط هوش مصنوعی (AI) ساخته شده‌اند.

این عکس‌ها به‌صورت رایگان برای استفاده غیرتجاری در دسترس هستند، البته باید به شرکت سازنده یعنی Generated Photos بک لینک داده شود.

این کار جدید امکان استفاده از عکس‌ها را در رسانه‌های بیشتر می‌کند، طوری که می‌توان در تبلیغات، طراحی وب، گیم و تولید ویدئو از آنها استفاده کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

عکس‌های سر تولید شده توسط هوش مصنوعی قبلاً در صنعت گیم، برای مسائل مربوط به سلامت روان، به عنوان مرجع برای هنرمندان یا آثار هنری NFT استفاده شده‌اند.

گمانه‌زنی‌ها و پیشداوری‌های زیادی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. بسیاری از مردم آن را منحصراً به عنوان جعل عمیق، اطلاعات نادرست و چیزهای مخرب مرتبط تصور می‌کنند. اما جلوه دیگر آنها فیلم‌هایی است که در آن بازیگران فوت شده روی پرده حیات دوباره می‌گیرند و یا وقتی نمود پیدا می‌کند که مردم به کنسرت‌های ABBA در سال ۲۰۲۲ رفتند.

این شرکت اشاره می کند که استفاده های عجیب و غریب از محصول آن وجود داشته است. یکی از این نمونه‌ها پیشگیری از جرم است.

چند وقت پیش هم یک وب سایت اختصاص داده شده به قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده از عکس‌های تولید شده برای نشان دادن تأثیر گسترده ویروس کرونا بر این کشور استفاده کرد. در این طرح، ۵۳۵ هزار چهره ایجاد شد که هر یک نشان دهنده فردی بود که بر اثر این بیماری جان باخته.

یکی دیگر از موارد جالب توجه یک کتابدار بازنشسته بود که با استفاده از تصویر هوش مصنوعی که شبیه یک نسخه جوان‌تر از خودش بود، برای یافتن شغلی از راه دور، تلاش کرد و با تعصبات سنی مبارزه کرد.

Generated Media، قبلاً یک ابزار Face Generator را ساخته بود و می‌خواهد آن را به یک تولیدکننده تمام بدن گسترش دهد.

در حال حاضر، تمام نمونه‌های هوش مصنوعی تمام بدن مربوط به بزرگسالان جوان و لاغر هستند. این شرکت قصد دارد با سنین مختلف، تیپ‌های بدنی، ژست‌ها و لباس‌های سفارشی به کارش تنوع بدهد.

منبع: اپزشک

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا