شهر هوشمند

پایتخت‌های گردشگری هوشمند اروپا کدام است؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دو شهر سویای اسپانیا و پافوس قبرس به عنوان پایتخت گردشگری هوشمند اروپا معرفی شدند.

سویا (اسپانیا) و پافوس (قبرس) دو شهری بودند که با ظرفیت‌های خود هیئت داوران را تحت تأثیر قرار دادند و در نتیجه عنوان پایتخت‌های گردشگری هوشمند اروپا در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کردند. در چهارمین دوره این مسابقه، هفت شهر فینالیست از این قاره، دیدگاه‌های خود را برای توسعه یک مدل اقتصادی موفق گردشگری در عصر پساکووید و انتقال انرژی ارائه کردند.

این دو برنده، برجسته‌ترین برنامه فعالیت‌هایی را که در نظر دارند در سال ۲۰۲۳ اجرا کنند، به هیئت داوران ارائه کردند. آنها همچنین به دلیل ظرفیت خود برای ایفای نقش الگو برای سایر شهرها به عنوان شهرهای برتر معرفی شدند. در همین حال، شهر کرانی اسلوونی نیز به عنوان مقصد برتر اروپا در سال ۲۰۲۳ شناخته شد.

دو پایتخت اروپایی گردشگری هوشمند، مجسمه‌ای را برای مراکز شهر خود دریافت خواهند کرد که در طول سال به عنوان نماد پایتخت گردشگری هوشمند اروپا در این شهرها نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، شهرهای برنده از حمایت تبلیغاتی برخوردار و به بخشی از شبکه روبه‌رشد شهرهای گردشگری هوشمند در اروپا تبدیل خواهند شد.

این شبکه از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و انتشار بهترین راهکارها، اشتراک دانش و تبادل بهترین شیوه‌ها را تسهیل می‌کند. پایتخت‌های اروپایی گردشگری هوشمند بخشی از طرح بازیابی صنعت گردشگری اروپا پس از کووید -۱۹ خواهند شد که شامل حمایت از اقدامات گردشگری نوآورانه می‌شود و قرار است به الگوهایی برای گردشگری دیجیتال، در دسترس، پایدار و خلاق در اروپا و فراتر از آن تبدیل شوند.

پایتخت گردشگری هوشمند اروپا یک ابتکار اتحادیه اروپا است که هدف آن ترویج گردشگری هوشمند در اتحادیه اروپا از طریق پاداش دادن به شهرها برای رویکردهای گردشگری هوشمند پیشگام، دیجیتالی شدن، پایداری و میراث فرهنگی و خلاقیت است.

این ابتکار به دنبال ترویج توسعه گردشگری نوآورانه و فراگیر و همچنین گسترش و تسهیل تبادل بهترین شیوه‌ها است.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا