دوقلو دیجیتالشهر هوشمند

بهره‌گیری از شبکه دکل ودافون برای توسعه دوقلوی دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ودافون با استفاده از شبکه دکل تلفن همراه بریتانیایی خود یک دوقلوی دیجیتال سه‌بعدی ایجاد کرده است تا قابلیت تصویرسازی بهبودها یا توسعه‌های شبکه را برای کارکنان خود فراهم بیاورد. دوقلوی دیجیتال این کمپانی، قابلیت ردیابی بیش از ۴۰ میلیون ویژگی زیست‌محیطی را از طریق نرم‌افزارهای پیشرفته سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی فراهم می‌آورد.

ودافون، شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی با همکاری کمپانی Esri Uk (پیشرو سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی جهان) از داده‌های ماهواره‌ای به منظور آگاهی از کاربرد زمین‌های بریتانیا برای کشاورزی، حمل‌ونقل و سایر موارد منطقه‌ای بهره گرفت تا از این طریق، آنتن‌دهی تلفن را بهبود ببخشد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

نمای ۳۶۰ درجه

توسعه دوقلوی دیجیتال جدید، دسترسی مهندسان شرکت ودافون را به نمای مجازی ۳۶۰ درجه از طریق لپ‌تاپ یا تلفن‌های همراه خود فراهم آورده است و آن‌ها را قادر کرده است کارآمدتر از قبل به طراحی مکان‌های سیار جدید بپردازند. علاوه بر این، کارکنان شرکت می‌توانند زمان مناسب برای ارتقای هر مکان را بهتر از قبل مشخص کنند و از این طریق به برآورده کردن نیازهای روزافزون مشتریان بپردازند و نحوه ساخت سازه‌های جدید و رشد درختان را بهبود ببخشند.

در واقع، احتمال اختلال در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه شهروندان که اغلب به دنبال ساخت سازه‌های جدید یا کاشت درختان به وجود می‌آید، در پی ایجاد دوقلوی دیجیتال به حداقل خواهد رسید. دیجیتالی‌سازی خدمات ودافون این قابلیت را فراهم خواهد آورد و در بهبود طراحی توسعه شبکه مخابراتی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار ویژگی در شبکه مانند آنتن‌ها و میلیاردها داده مربوط به عملکرد شبکه برای تجزیه و تحلیل در اختیار مهندسان کمپانی قرار می‌گیرد.

کمپانی ودافون ادعا کرده است که به زودی دوقلوهای دیجیتال مشابهی را مورد آزمایش قرار خواهد داد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، آن‌ها را به بازارهای سایر کشورهای دنیا مانند آلمان و ترکیه وارد خواهد کرد. علاوه بر این، توسعه خدمات به منظور ایجاد یک نمونه هوشمند آنلاین از شبکه‌های تلفن همراه و ثابت از دیگر اقداماتی است که به‌زودی توسط این کمپانی در سراسر جهان پیاده می‌شود.

مهندسان ودافون ادعا کرده‌اند که دوقلوی دیجیتال شرکت جدید، درک بی‌سابقه‌ای از کل شبکه تلفن همراه بریتانیا را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و این افراد را در کارایی بهتر یاری می‌کند.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی دیگر از دوقلوی دیجیتال:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا