دوقلو دیجیتالصنعت نفت هوشمند

کسب رتبه برتر طرح دوقلوی دیجیتال گازپروم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دوقلوی دیجیتال اکتشاف لرزه‌ای گازپروم نفت در فهرست بهترین طرح‌های ۲۰۲۲ قرار گرفت. این عنوان در جریان سیزدهمین رقابت نوآورانه بهترین راه‌حل‌های دیجیتال در صنعت نفت و گاز روسیه و در دسته‌بندی بهترین راه‌حل با استفاده از مدل دیجیتال و تحلیل از پیش‌، به دست آمد.

دوقلوی دیجیتال محصول مشترک گازپروم نفت و شرکت لانیت-تِرکام است. جفت دوقلوی اکتشاف لرزه‌ای، سامانه‌ای ابتکاری برای برنامه‌ریزی و نظارت بر عملیات اکتشافاتی است و در فصل کاوش‌ها، دسترسی از راه دور فوری به خلاصه آمار و داده‌های طرح‌های کاوش با هدف به‌روز شدن اطلاعات زمین‌شناسی را برای متخصصان فراهم می‌سازد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

سامانه‌ کنونی که در سال ۲۰۲۰ ساخته شده، شامل پودمان‌های پیش‌بینی و تحلیل تصویری، ارزیابی ریسک‌ها، پیشنهادات و عملیات نقشه‌برداری است. الگوریتم‌های سامانه با تکیه بر داده‌های انباشته شده تصمیم‌های بهینه و برای بخش‌های پیش‌رو را پیشنهاد می‌کنند.

کسب رتبه برتر طرح دوقلوی دیجیتال گازپروم

از سال ۲۰۲۰ همه طرح‌های اکتشاف لرزه‌‌ای گازپروم به کمک همین سامانه دوقلوی دیجیتال انجام می‌شود و تا امروز داده‌های عملیات اکتشافی بیش از ۸۰۰ نقطه را در خود گردهم آورده است. دامنه عملکردی دوقلوی دیجیتال در آینده گسترش خواهد یافت و استانداردهای فعال گازپروم نفت در زمینه اکتشاف‌لرزه‌‌ای دوستدار محیط زیست (لرزه‌نگاری سبز) و نیز برنامه‌ریزی و نظارت بر تحقیقات ژئوفیزیکی رباتی (بدون‌سرنشین) را نیز دربرخواهد گرفت.

به لطف این دوقلوی دیجیتال، در فصل پیشین کاوش‌ها، عملیات لرزه‌شناسی پیش از موعد مقرر به نتیجه رسید. دوقلوی دیجیتال نه تنها به بستری واحد برای افزایش کیفیت کارها، که برای ایجاد زیست‌بوم ارتباط دوجانبه (تعامل) با شرکا، فراگیری و انتشار استانداردهای گازپروم و رویکردهای زیست‌محیطی آن در کاوش هیدروکربن‌ها تبدیل شده‌است.

دوقلوی دیجیتال کارهای اکتشاف لرزه‌ای، همانند سایر سامانه‌های ساخته شده به شکل مشارکتی، برای اطمینان از تصمیم‌سازی با تکیه بر اطلاعات موثقی که به شکل بصری ارائه می‌شوند، و همچنین برای اطمینان از برقراری ارتباط موثر بین متخصصان درگیر در پروژه، طراحی و ایجاد شده‌است.

منبع: دیده‌ بان فناوری

محتوی بیشتر از صنعت نفت هوشمند:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی دیگر از دوقلوی دیجیتال:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا