اپلیکیشن و نرم افزارحمل و نقل هوشمند

اضافه‌کردن هوش مصنوعی به گوگل مپس (Google Maps)

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

گو‌گل مپس (Google Maps) با وجود هوش مصنوعی می‌تواند به پرسش‌های کاربران درباره مکان‌های مختلف پاسخ بدهد.

گوگل در حال اضافه‌کردن هوش مصنوعی به گوگل مپس (Google Maps) است و قصد دارد از این طریق به کاربران کمک کند تا مکان‌های مدنظر خود را راحت‌تر پیدا کنند. گو‌گل مپس با وجود هوش مصنوعی می‌تواند به پرسش‌های کاربران درباره مکان‌های مختلف پاسخ بدهد. این ویژگی ابتدا برای کاربران ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود و هنوز اطلاعاتی درباره زمان دریافت آن در سایر کشورها وجود ندارد.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی در گوگل مپس (Google Maps) نسبتاً ساده است. با وجود آن، می‌توانید درخواست‌هایی مانند پیداکردن رستورانی که نیازهای گروه دوستان شما را با محدودیت‌های غذایی مختلف برآورده می‌کند، به برنامه ارائه کنید. سپس مدل‌های زبانی بزرگ گوگل اطلاعات بیش از ۲۵۰ میلیون مکان را همراه با اطلاعات ارائه‌شده توسط اعضای جامعه تجزیه‌و‌تحلیل خواهند کرد تا پاسخ مناسبی به کاربر ارائه کنند.

اضافه‌شدن هوش مصنوعی به گوگل مپس (Google Maps)

اضافه‌کردن هوش مصنوعی به گوگل مپس (Google Maps)1

گوگل می‌گوید که این سیستم بدون توجه به اینکه نیازهای کاربران تا چه‌اندازه خاص یا گسترده هستند، کار خواهد کرد. غول موتور جستجو همچنین برای درک بهتر آن مثالی را ارائه کرده است. در این مثال سناریویی توصیف می‌شود که در آن شخصی از برنامه می‌خواهد مکان‌های پرهزینه شهر را پیدا کند. سپس مدل‌های هوش مصنوعی مکان‌های نزدیک به کاربر را به‌همراه عکس‌ها، امتیازات و بررسی‌های سایر کاربران تحلیل می‌کند.

در کنارمپس، گوگل امروز از تغییرات دیگری هم در زمینه هوش مصنوعی خبر داده است. احتمالاً مهم‌ترین تغییر این شرکت به هوش مصنوعی Bard مربوط می‌شود که اکنون می‌توان از طریق آن به تولید تصویر براساس متن پرداخت. همچنین این شرکت از هوش مصنوعی ImageFX رونمایی کرد که از طریق آن می‌توان با کمک کلیدواژه‌های پیشنهادی تصویر تولید کرد.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا