هنر و فناوریهوش مصنوعی

هوش مصنوعی ایجادکننده تصاویر DALL-E اکنون در دسترس همه قرار گرفته است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
علیرضا مجیدی

OpenAI اعلام کرده که تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی آن DALL-E اکنون بدون لیست انتظار در دسترس است و کاربران جدید می‌توانند بلافاصله شروع به ایجاد تصاویر از متن کنند.

البته این تولیدکننده متن به تصویر، در حالت بتا باقی مانده و کاربران به میزان محدود می‌توانند با آن تصویر ایجاد کنند و بعد آن باید حق اشتراک بپردازند.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید: «از امروز، ما لیست انتظار نسخه بتا DALL-E را حذف می‌کنیم تا کاربران بتوانند ثبت‌نام کرده و فوراً از آن استفاده کنند.»

برنامه هوشمند مصنوعی (AI) در حال حاضر ۱.۵ میلیون کاربر دارد که روزانه دو میلیون تصویر با DALL-E ایجاد می‌کنند.

OpenAI توضیح می‌دهد که کنترل شیوه استفاده از محصولشان آنچنان ساده نیست و مهندسان‌اش تلاش کرده‌اند تا کاربران شرور این فناوری را از ایجاد تصاویر ناشایست باز دارند.

در ماه‌های گذشته، DALL-E فیلتر‌های خود را در رد تلاش‌ها برای تولید محتوای جنسی، خشونت‌آمیز و سایر محتوایی که خط‌مشی محتوایش را نقض می‌کردند، قوی‌تر کرده و تکنیک‌های جدید تشخیص و پاسخ، برای جلوگیری از سوءاستفاده ایجاد کرده است.

DALL-E نخست از آوریل امسال که ۲۰۰ هنرمند و محقق منتخب، نسخه پیش‌نمایش محصول جدید هیجان‌انگیز آن را دیدند، گل کرد.

در ماه ژوئیه، این محصول به صورت نسخه بتا در دسترس قرار گرفت، زمانی که طرح کاربر پولی خود را افشا کرد.

DALL-E به این ترتیب به شرکت‌هایی مانند Stable Diffusion و Midjourney می‌پیوندد تا همه را به استفاده از نرم‌افزارش باشند.

DALL-E رویکرد متفاوتی را نسبت به برخی از رقبای خود اتخاذ کرده است زیرا تلاش می‌کند سوءاستفاده از این فناوری را از بین ببرد، مانند کسانی که قصد ایجاد محتوای دیپ‌فیک یا پورنوگرافیک را دارند.

در اطلاعیه امروز، اعلامیه‌ای وجود دارد که DALL-E در حال حاضر در حال آزمایش API خود با “چند مشتری” است و “هیجان‌زده است که به زودی آن را به طور گسترده‌تر به توسعه‌دهندگان و مشاغل ارائه دهد تا بتوانند برنامه‌هایی را بر روی این سیستم قدرتمند بسازند.

برای ثبت نام در DALL-E و استفاده از تولیدکننده متن به تصویر آن، به وب سایت  DALL-E مراجعه کنید.

منبع: پزشک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا