رسانه دیجیتالهنر و فناوری

زمزمه به کارگیری هوش مصنوعی در صنعت خبر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

OpenAI و Associated Press(AP) به توافق رسیده‌اند که در طی دو سال آینده، OpenAI مدل‌های هوش مصنوعی خود را با استفاده از گزارش های خبری AP آموزش دهند.

بر اساس این توافق، OpenAI مجوز دسترسی به برخی از محتوای آرشیو AP تا سال ۱۹۸۵ را دریافت می‌کند.

AP به عنوان بخشی از این توافق، به فناوری OpenAI و محصول تخصصی دسترسی پیدا می‌کند. اما جزئیات این دسترسی دقیقاً مشخص نیست. AP برای مدت‌ مدیدی به بررسی ویژگی‌های هوش مصنوعی پرداخته‌است و در سال ۲۰۱۴ شروع به تولید گزارش‌هایی درباره درآمد شرکت کرده است. در ادامه این شرکت با استفاده از این فناوری اخبار مربوط به لیگ دسته دوم بیسبال و ورزش‌های دانشگاهی را منتشر می‌کرد.

AP به لیست شرکای OpenAI پیوست. این شرکت هوش مصنوعی قراردادی شش ساله با Shutterstock برای اعطای مجوز به تصاویر، ویدیوها، موسیقی و داده‌های ابری از مدل DALL-E خود بست. همچنین، طبق گزارش BuzzFeed، از ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI برای تقویت و شخصی‌سازی محتوا استفاده خواهد کرد. OpenAI همچنین با مایکروسافت در زمینه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی همکاری می‌کند، که به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مایکروسافت در این شرکت صورت می‌گیرد.

طبق بیانیه براد لایت کاپ، مدیر عامل OpenAI، استفاده از هوش مصنوعی همچنان در صنعت پیشرو است.  OpenAI با بازخوردهای ارائه شده و دسترسی به آرشیوی از متون واقعی و با کیفیت، بهبود قابلیت‌ها و کارایی سیستم‌های خود را تسهیل می‌کند.

در ابتدای سال جاری، AP اعلام کرد که پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای انتشار هشدارهای خبری به زبان اسپانیایی و ثبت حوادث ایمنی عمومی در روزنامه مینه‌سوتا اجرا می‌کند. این رسانه همچنین یک ابزار هوش مصنوعی برای جستجوی سریع تصاویر و ویدیوها با استفاده از “زبان توصیفی” در آرشیو خود برای شرکای خبری راه‌اندازی کرده است. اما جزئیات دقیق درباره نحوه استفاده از این فناوری هنوز مشخص نیست. به هر حال، AP اعلام کرده است که این فناوری را در انتشار خبرها استفاده نخواهد کرد.

منبع: تکنوک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا