سلامت و پزشکی هوشمندهوش مصنوعی مولد

گوگل هوش مصنوعی AMIE را برای ارائه تشخیص‌های پزشکی معرفی کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

برخلاف سایر مدل‌های هوش مصنوعی پزشکی، AMIE گوگل یک ابزار تشخیص است. گوگل از چت‌بات انقلابی جدیدی با نام Articulate Medical Intelligence Explorer (AMIE) رونمایی کرده است. برخلاف سایر مدل‌های هوش مصنوعی پزشکی مانند Med-PaLM 2 که معمولاً بر ایجاد خلاصه‌های پزشکی یا پاسخ به سؤالات پزشکی تمرکز دارند، AMIE یک ابزار تشخیصی است که به روش تشخیص افتراقی عمل می‌کند.

AMIE براساس مدل PaLM گوگل ساخته شده و همچنین برای آموزش آن از داده‌های نتایج پزشکی، خلاصه‌های پزشکی و مکالمات بالینی استفاده شده است. AMIE از یک محیط یادگیری شبیه‌سازی‌شده با مکانیزم‌های بازخورد خودکار استفاده می‌کند.

در پست وبلاگ گوگل، «آلن کارتیکسالینگام» و «ویوک ناتاراجان»، محققین Google Research که تحقیقات AMIE را رهبری می‌کند، درمورد اهمیت ارتباط پزشک و بیمار در پزشکی و پتانسیل سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش دسترسی و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی صحبت کردند.

عملکرد هوش مصنوعی AMIE گوگل

محققین عملکرد AMIE را در یک مطالعه تصادفی آزمایش کردند که در آن شرکت‌کنندگان انسانی به‌طور تصادفی مکالمات شبیه‌سازی‌شده با بیمار را از طریق یک رابط متنی برای پزشکان واقعی یا AMIE ارائه می‌کردند. به گفته تیم گوگل، هوش مصنوعی پزشکی آن‌ها حداقل به‌اندازه پزشکان واقعی در تشخیص‌های افتراقی مؤثر عمل می‌کند.

دانشمندان گوگل ریسرچ می‌گویند هنوز تحقیقات گسترده بیشتری باید انجام شود تا AMIE را بتوان از یک نمونه اولیه تحقیقاتی به یک ابزار بالینی قدرتمند تبدیل کرد. به گفته آن‌ها، هنوز باید روی مواردی از جمله حریم خصوصی، استحکام و عملکرد این سیستم در شرایط واقعی، تحقیقاتی انجام شود.

اخیراً درباره گوگل گفته‌ شده‌ بود که این شرکت به‌ اتهام رعایت‌نکردن قوانین مربوط به پتنت‌های مرتبط با حوزه پردازش‌های هوش مصنوعی ممکن است با جریمه‌ای ۱.۶۷ میلیارد دلاری مواجه شود.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا