فناوری و کسب‌وکار

نخستین وکالت «هوش مصنوعی وکیل» به تعویق افتاد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اولین دادگاه جهان با حضور هوش مصنوعی به‌عنوان وکیل، به‌خاطر تهدید مدیرعامل DoNotPay به تعویق افتاد

وکیل رباتیک هوش مصنوعی شرکت DoNotPay قرار بود برای اولین‌بار در تاریخ، در ماه فوریه ۲۰۲۳ در دادگاه از یک نفر دفاع کند، اما اکنون این تصمیم لغو شده است. «جاشوا برودر»، مؤسس و مدیرعامل DoNotPay در توییتر اعلام کرد که این شرکت پس از دریافت تهدید‌هایی از سوی «دادستان‌های ایالتی» درباره تطابق با قانون این کار نمایشی، «پرونده دادگاه خود را به تعویق می‌اندازد و به‌حقوق مصرف‌کننده پایبند است.»

مدیرعامل DoNotPay در رشته توییت خود نوشته است: پس از دریافت تهدید از سوی دادستان‌های وکلای ایالتی، به نظر می‌رسد در صورت آوردن یک وکیل رباتیک به دادگاه، به مدت ۶ ماه به زندان خواهم رفت.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

برودر در ادامه می‌گوید که شرکت DoNotPay روی زمینه‌هایی مانند کاهش صورت‌حساب‌های پزشکی، لغو اشتراک و اختلاف گزارش‌های اعتباری تمرکز خواهد کرد تا به مشتریانش کمک کند.

در حالی که وکلای ایالتی کالیفرنیا از صحبت در مورد وضعیت DoNoPay خودداری کرده‌اند، آن‌ها به NPR گفته‌اند که موظفند تا موارد بالقوه‌ای که قوانین را نقض می‌کنند را بررسی کنند.

DoNotPay و توسعه ربات وکیل

این شرکت که از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در انجام کار‌هایی مانند شکایت از دیگران استفاده می‌کند، قصد داشت تا از این فناوری برای مبارزه با جریمه سرعت غیرمجاز یکی از مشتریان خود در دادگاه استفاده کند. برودر توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و GPT-۳، همان پلتفرمی که توسط چت‌بات ChatGPT استفاده شده است، به این پرونده گوش می‌دهد و پاسخ‌هایی را از طریق ایرپاد به مشتری اعلام می‌کند.

DoNotPay اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به عنوان «اولین ربات وکیل جهان» ظاهر شد و در ابتدا الگو‌هایی را که برای ثبت شکایات و لغو اشتراک کاربران موردنیاز است، به آن‌ها ارائه می‌کرد. طی سال‌ها، DoNotPay به گسترش قابلیت‌های خود و ارائه خدمات بیشتر تمرکز کرد و در ماه گذشته یک ربات چت هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان خود در مذاکرات مربوط به صورت‌حساب راه‌اندازی کرد.

منبع: صداوسیما

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • نخستین وکالت «هوش مصنوعی وکیل» به تعویق افتاد
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا