هنر و فناوری

هوش مصنوعی به جای هنرمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

الجزیره گزارشی درباره تأثیر و گسترش هوش مصنوعی در عرصه هنر تهیه کرده و این سؤال را پرسیده که آیا قرار است هوش مصنوعی جای هنرمند را بگیرد یا اینکه قرار است به جای هنرمندان به خلق هنر بپردازد؟

 بسیاری از چیزهایی که در گذشته باورپذیر نبوده است، اکنون به صورت حقیقی در زندگی بشر تجربه می‌شود. به امروزه چندین برنامه کاربردی طراحی شده‌اند که با استفاده از الگوهای ریاضی و الگوریتم‌های پیچیده می‌توانند قلم‌موی نقاشی را به تقلید از نقاش‌ها به حرکت درآورند و تابلویی هنری بیافرینند؛ از‌جمله این برنامه‌ها می‌توان به  Midjourney، StyleGAN و Stable Diffusion اشاره کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

 هر شخصی می‌تواند با واردکردن کلماتی که بیانگر نوع تابلویی که می‌خواهد داشته باشد، هستند، نقاشی مد‌نظرش را تحویل بگیرد. پیشینه استفاده از هوش مصنوعی در هنرهای تجسمی به هارولد کوهن بازمی‌گردد.

 او یک برنامه کامپیوتری به نام «AARON» را که ترکیب چند برنامه بود، ساخت که می‌توانست بدون دخالت انسان اَشکال هنری ایجاد کند. او برنامه‌اش را گسترش داد تا بتواند مانند انسان اشکال انتزاعی بکشد، اما این طرح‌ها سیاه و سفید و بسیار ابتدایی بودند. کوهن آنها را با دست خودش کامل کرد. آثار او در موزه‌های مختلف جهان از‌جمله موزه تیت در لندن به نمایش درآمدند. 

منبع: ایسنا

بیشتر از فناوری در هنر:

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا