خطرات فناوریهوش مصنوعی

با هوش مصنوعی، پیرزن فوت شده که با نوه هایش صحبت می کند!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک فناوری جدید هوش مصنوعی بحث و نگرانی های گسترده ای را برانگیخته است، زیرا امکان گفت و گو با شخصیت هایی را که فوت شده اند را فراهم می کند.

فناوری هوشمند که «فناوری غم» نامیده می شود، مردگان را در قالب تصاویر سه بعدی بازمی گرداند! و کاربران این اپلیکیشن به انجام مکالمه با آنها تشویق می شوند.

دیلى استار نوشت که هوش مصنوعی نگرانی‌های جدی را در مورد این ایده شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که اجازه نمی‌دهد خانواده‌های درگذشتگان، برای همیشه با غم خود کنار بیایند!

از سوی دیگر، برخی از متخصصان فناوری دریافتند که استفاده از چنین فناوری‌هایی برای زنده نگه‌داشتن خاطرات مردگان به عزیزان زنده‌شان کمک می‌کند تا با این مشکل مقابله کنند و هوش مصنوعی توانایی استفاده از فیلم‌ها، عکس‌ها و انتشارات در شبکه‌های اجتماعی را دارد. و همچنین پیامک برای بازسازی یک کپی از یک شخص عزیز؛ آن هم با دقت بالا!

آنها اظهار داشتند که این فناوری‌ها از چت‌بات‌های ساده تا آواتارهای پیشرفته که ظاهر و صدای فرد متوفی را تقلید می‌کنند، متغیر است.

محتوی مرتبط: تحول دیجیتال ۲۰۲۴: چگونه جلوتر از اختلال بعدی بمانیم

کارشناسان پیش بینی کردند که این “فناوری غم” در شرف فراگیری در جهان است، اما برخی نگران هستند که این فناوری ممکن است مضر باشد. زیرا ممکن است باعث شود کاربران به تکرار تجربه معتاد شوند.

آیا این باعث طولانی شدن ناامیدی یا تسکین می شود؟

بعضی محققان نیز در این زمینه معتقدند: هوش مصنوعی مجموعه جدیدی از چالش‌ها را ایجاد می‌کند که می‌تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد» و تأکید می کنند که «خاطرات چیزی است که باید گرامی داشته شود و شاید نباید به این شکل عمیق دوباره اختراع شود.

روانشناس مری فرانسیس اوکانر گفت که “تکنیک سوگواری” ممکن است ارتباط با مردگان را تقویت و طولانی کند و توضیح داد که “داشتن تصویر و درک آن به وضوح متعلق به گذشته است.”

او افزود: “این یک چیز دیگر است که یک آواتار یا یک هولوگرام یا یک برنامه چت با شما در حال تعامل باشد.”

شایان ذکر است که زنی به نام مارینا اسمیت (۸۷ ساله) هفته‌ها پیش درگذشت و نوه‌های خردسالش همچنان از طریق لینک ویدیویی با او صحبت می‌کنند! و او روی صندلی راحت خود در خانه‌اش در ناتینگهام‌شر دراز می‌کشدو از ویدئوهای از پیش ضبط شده برای زنده نگه داشتن یاد او استفاده می شود!

رابط هوش مصنوعی فوراً پاسخ های مناسب را بر اساس سؤالات بستگان او تعیین می کند و سایر افراد مرده دوباره ظاهر شده اند و در تصاویر سه بعدی صحبت می کنند و حرکت می کنند!

کاربران هوش مصنوعی توسط یک مصاحبه‌گر مجازی تشویق می‌شوند تا صحبت‌های خود را در مورد جنبه‌های مختلف زندگی‌شان ضبط کنند، و این ضبط‌ها برای ایجاد آواتار داستان زندگی سازماندهی می‌شوند، نمایشی از کاربری که به شکل دیجیتال زندگی می‌کند و می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد.

منبع: جی پلاس به نقل از وب سایت روزنامه انگلیسی «دیلی استار»

  • با هوش مصنوعی، پیرزن فوت شده که با نوه هایش صحبت می کند!
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا