فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

هشدار استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تحقیقات جدید گروه مشاوران بوستون (BCG) نشان می دهد کارمندانی که از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT در محیط کار استفاده می کنند، ممکن است عملکرد بدتری نسبت به سایر پرسنل که از چنین ابزارهایی استفاده نمی کنند، داشته باشند.

مؤسسه BCG در مطالعه جدید خود می گوید کارمندانی که از هوش های مصنوعی مانند ChatGPT شرکت OpenAI استفاده می کنند، ممکن است دچار خطاهایی شوند و همین خطاها به ضعیف ترشدن عملکرد آن ها نسبت به افرادی که از این ابزارها استفاده نمی کنند، منجر شود.

مؤسسه BCG در مورد استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار هشدار می دهد

مؤسسه «بوستون کانسالتینگ گروپ» براساس نتایج مطالعه جدید خود می گوید اگر از ChatGPT به عنوان میانبر در محل کار استفاده می کنید، باید کمی بیشتر مراقب باشید که این مسیر شما را به خطا نبرد.

گروه مشاوره بوستون خاطرنشان می کند که استفاده از هوش مصنوعی در محل کار می تواند به عملکرد شغلی افراد آسیب برساند. در مطالعه انجام شده، گروهی از محققان BCG، هاروارد، وارتون و MIT آزمایشی را انجام دادند تا ببینند چگونه دسترسی به هوش مصنوعی روی بهره وری و کیفیت کار کارمندان تأثیر می گذارد.

برای آزمایش این موضوع، محققان به طور تصادفی ۷۵۸ مشاور را در مؤسسه BCG در یکی از سه گروه شامل بدون دسترسی به هوش مصنوعی، دسترسی به ChatGPT نسخه GPT-4 و درنهایت دسترسی به ChatGPT و همچنین فیلم های آموزشی و مستندات کاری تقسیم کردند.

به هر گروه وظایفی سپرده شد. محققان تفاوت های فاحشی را در نتایج کار سه گروه با توجه به دسترسی آن ها به ChatGPT مشاهده کردند. در برخی وظایف و مسئولیت ها، مشاورانی که از هوش مصنوعی استفاده می کردند، به صورت قابل توجهی بهره وری بالاتری داشتند و نتایج بسیار با کیفیت تری به دست آورده بودند. بااین وجود، در برخی کارها که به خروج از مرزهای کاری و واردکردن خلاقیت به کار نیاز بود، هوش مصنوعی نتوانست خلاقیت های لازم را به نمایش بگذارد و راهکاری درستی ارائه دهد. در این شرایط و در برخی امور، مشاوران حتی راهکارهای اشتباهی از هوش مصنوعی دریافت کرده بودند که آن ها را از مسیر اصلی کار خارج کرده بود.

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا