سلامت و پزشکی هوشمند

هوش مصنوعی موفق به کشف داروهای ضد پیری شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی به دانشمندان در یافتم داروهای ضد پیری کمک کرده است. این دارو ها می توانند در مقابل بیماری های مرتبط با پیری نیز موثر باشند.

در حالت کلی برای کشف یک داو به سالها زمان و هزینه نیاز است. اما دانشمندان با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی موفق شدند در کمترین زمان و با هزینه ای کم این کار را انجام دهند.

پژوهشگران دانشگاه ادینبرو برای کشف داروهای سنولیتیک از یادگیری ماشینی استفاده کردند. این داروها با کند کردن روند پیری از بیماری های مرتبط با آن نیز پیشگیری می کنند. داروی سنولیتیک سلول های پیر را از بین می برند. سلول های پیر فعالیت متابولیکی دارند اما امکان تکثیر نداشته و به همین دلیل به سلول زامبی معروفند.

البته توقف تکثیر در این مواقع چندان چیز بدی نیست. زیرا دی ان ای این سلول ها دچار مشکل شده و به همین دلیل تکثیر متوقف میشود تا آسیب گسترش پیدا نکند. این سلول ها می توانند ترکیباتی از پروتئین های التهابی را ترشح کرده و بدین ترتیب سلول های مجاور را نیز آلوده کنند. سلول های بدن در طول عمر خود همیشه در برابر حملات مختلف از مواد شیمیایی تا امواج فرابنفش قرار دارند. در همین حال سلول های پیر در بدن تجمع یافته و می تواند باعث ایجاد بیماری هایی نظیر دیابت، سرطان و یا فیبروز ریه شود.

پژوهشگران دانشگاه ادینبرو با کمک مرکز تحقیقات IBBTEC-CSIC با هدف آزمایش یادگیری ماشینی تعلیماتی را برای کشف و شناسایی سنولیتیک جدید آغاز کردند. این امر در نهایت باعث کشف داروهای جدید توسط هوش مصنوعی شد.

منبع: تکنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا