پیشنهاد سردبیرتحول دیجیتال در صنعت و معدنمحتوی عمومی صنعت

با هوش مصنوعی توفان بهره‌‌‌وری در صنعت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 همه چیزهایی که حول محور صنعت نسل۴ در گوشه و کنار رسانه‌‌‌ها و منابع خبری دیده و شنیده می‌شود، اثر خود را روی بهره‌‌‌وری نشان می‌دهند. گزارش اخیر مجله مدیریت دانشگاه MIT نشان می‌دهد که توفانی از جنس بهره‌‌‌وری ناشی از به‌کارگیری هوش مصنوعی در بخش صنعت، در راه است. این موج قدرتمند علاوه بر بهبود فرآیندهای تولید، رونق تولید را هم شدت می‌‌‌بخشد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

به گفته محققان دانشکده Sloan در دانشگاه MIT ظهور هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سبب خواهد شد بسیاری از مشاغل به طور جدی تغییر کنند؛ هرچند به عقیده این پژوهشگران تا جایگزینی روبات‌‌‌ها با انسان فاصله زیادی وجود دارد. این پژوهش تاکید دارد که هوش مصنوعی امروزی با مهارت فیزیکی، تعامل اجتماعی و قضاوت که زمینه‌‌‌هایی از قدرت‌‌‌نمایی و برتری انسان است، درگیر بوده و در مقابل آن عاجز مانده است. جالب اینکه بخشی از تحقیق توماس کوچان، استاد برجسته مدیریت در مدرسه Sloan در MIT تاکید دارد استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد آینده‌‌‌ای عادلانه‌‌‌تر محتمل است. پتانسیل‌‌‌های نوآورانه بسیاری در فناوری‌های جدید وجود دارد که به ایجاد آینده‌‌‌ای مولد و عادلانه کمک می‌کند.

در این بین توجه به این نکته حیاتی است که داده‌‌‌های خوب باعث ایجاد چارچوب‌‌‌های قدرتمند هوش مصنوعی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن قابلیت‌‌‌های داده‌‌‌ای ضروری – مانند تحلیلگران و تکنیسین‌‌‌های داده به همراه برخورداری از پلتفرم داده‌محور به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در هنگام ساخت برنامه‌‌‌های هوش مصنوعی موفق شوند بهره‌‌‌وری خود را رشد دهند. به گفته کارشناسان، تمرکز بر داده‌‌‌های با کیفیت بالا که به طور مداوم برچسب‌‌‌گذاری می‌‌‌شوند، می‌‌‌تواند ارزش هوش مصنوعی را برای بخش‌‌‌هایی مانند مراقبت‌‌‌های بهداشتی، فناوری ارائه خدمات دولتی و نیز جهش تولید صنعتی باز کند.

منبع: دنیای اقتصاد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا