سلامت و پزشکی هوشمندهوش مصنوعی

هوش مصنوعی در خدمت سلامت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان مجموعه دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بهره گیری از دانش هوش مصنوعی، سامانه ای برای تسهیل خدمات بهداشت و درمان به مردم طراحی کنند که هم اکنون به شش میلیون نفر ارائه خدمات می کند.

با پیشرفت فناوری شاهد بهره گیری از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف هستیم که یکی از این کاربردها در حوزه سلامت است.

آقای محمدصادق هوشمند مدیرعامل این مجموعه دانش بنیان گفت : از اواسط سال ۹۸ کار خود را برای ایجاد یک زیرساخت که بتوانیم داده‌های مرتبط با درمان را در حوزه بیماران سرپایی دنبال کنیم ، آغاز کردیم.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وی افزود: این زیرساخت حوزه پزشکی علاوه بر تشخیص بیماری ، نسخه نویسی و نوع دارو را هم می تواند تعیین کند.

آقای حامد سپه وند مسئول فروش این مجموعه دانش بنیان هم گفت : امکان نوبت دهی اینترنتی از طریق این سامانه فراهم شده است به طوری که بعد از دریافت نوبت، زیرساخت‌ها به یکدیگر وصل می شوند و نسخه نویسی، ویزیت بیمار و حتی درمان آن از طریق فضای مجازی به صورت یکپارچه انجام می شود.

آقای هوشمند مدیرعامل مجموعه در ادامه با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶ میلیون نفر از این نوع سامانه استفاده می‌کنند به مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت : از طریق این سیستم نوع بیماری در مدت زمان سه دقیقه برای بیمار کامل مشخص می شود و پس از آن درمان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در ادامه با اشاره به اینکه این سامانه به مرحله تجاری سازی رسیده است ،گفت : سامانه (وی کلینیک یا کلینیک مجازی )در بخش پرونده الکترونیک سلامت به صورت سرپایی فعال است و همچنین سامانه دیگری در کشور آلمان راه اندازی کردیم که فعال است.

فعالیت این شرکت دانش بنیان از طریق هوش مصنوعی می تواند تاثیر زیادی بر روند بهبود و ارتقای نظام سلامت داشته باشد

منبع: صدا وسیما

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا