هوش مصنوعی

بودجه هوش مصنوعی در آلمان دو برابر می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

آلمان قصد دارد طی دو سال آینده بودجه عمومی خود برای تحقیقات هوش مصنوعی را دوبرابر کند و آن را به یک میلیارد یورو برساند.

براساس گزارش دانشگاه استنفورد، این هدف که توسط «بتینا استارک واتزینگر»، وزیر تحقیقات در روز چهارشنبه اعلام شد، در مقایسه با ۳.۳ میلیارد دلاری که دولت آمریکا برای تحقیقات هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ هزینه کرده، اندک است.

فشار هوش مصنوعی در حالی صورت می‌گیرد که آلمان تلاش می‌کند اقتصاد خود را از رکود خارج کند، در حالی که صنایع خودروسازی و شیمیایی کلیدی این کشور با رقابت شدید سازندگان خودرو‌های برقی نوپا و هزینه‌های بالای انرژی مواجه هستند.

آلمان ایجاد ۱۵۰ آزمایشگاه دانشگاهی جدید برای تحقیقات هوش مصنوعی، گسترش مراکز داده و در دسترس قرار دادن نوعی مجموعه داده‌های عمومی پیچیده را پیش‌بینی می‌کند که تکنیک‌های هوش مصنوعی می‌توانند بینش‌های جدید را از آن استخراج کنند؛ یک تعهد بزرگ در کشوری که معاملات نقدی رایج است.

در گزارش استنفورد آمده است که هزینه‌های خصوصی هوش مصنوعی در آمریکا که در سال ۲۰۲۲ به ۴۷.۴ میلیارد دلار رسید، تقریبا دو برابر کل هزینه‌های اروپا و بسیار جلوتر از ۱۳.۴ میلیارد دلار چین است.

اما به گفته استارک واتزینگر چارچوب نظارتی در حال ظهور اروپا که نسبت به چارچوب‌های مناطق دیگر بر حریم خصوصی و امنیت شخصی تاکید بیشتری دارد، می‌تواند بازیکنانی را به آلمان جذب کند، همان طور که می‌تواند در اتحادیه اروپا همکاری کند. ما هوش مصنوعی داریم که قابل توضیح، قابل اعتماد و شفاف است و این یک مزیت رقابتی است. مقررات ساده‌تر هزینه‌های تحقیقاتی خصوصی را افزایش خواهد داد.

وی معتقد است که اگرچه آلمان چیزی برای مقایسه با غول‌های فناوری آمریکا ندارد، اما تعداد استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی آن در سال ۲۰۲۳ دو برابر شده است، اما آلمان هنوز هم در جایگاه نهم جهانی قرار دارد.

منبع: آنا به نقل از رویترز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا