هوش مصنوعی

محققان چینی سیستم هوش مصنوعی را برای پیش‌بینی جریان اصلی اقیانوس می‌سازند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، محققان چینی یک سیستم استنتاج و پیش‌بینی هوش مصنوعی برای جریان عبوری اندونزی ساخته‌اند که می‌تواند پیش‌بینی‌های معتبر جریان اقیانوس را هفت ماه قبل انجام دهد.

جریان عبوری اندونزی با انتقال آبهای بالای اقیانوس از اقیانوس آرام به اقیانوس هند از طریق دریاهای اندونزی به عنوان شاخه اصلی تسمه نقاله گرما/نمک جهانی عمل می کند. محققان قبلاً به دلیل تعصبات مدل در سیستم‌های شبیه‌سازی عددی فعلی، راه‌های ایده‌آلی برای پیش‌بینی جریان عبوری اندونزی نداشتند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

در این مطالعه جدید، محققان چینی از موسسه اقیانوس‌شناسی، آکادمی علوم چین و دانشگاه علوم و فناوری اطلاعات نانجینگ از داده‌های ماهواره‌ای و مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق برای ساختن سیستم استنتاج و پیش‌بینی برای جریان عبوری اندونزی استفاده کردند.

محققان از ارتفاعات سطح دریا بین حوضه های اقیانوس هند و اقیانوس آرام برای طراحی مدل هوش مصنوعی خود استفاده کردند و مدل را با مجموعه داده های اقیانوسی آموزش دادند.

آنها سپس داده های ماهواره ای از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۱ را برای بازتولید جریان عبوری اندونزی در این دوره وارد سیستم کردند. نتایج به شدت با داده های مشاهدات میدانی جریان عبوری اندونزی تایید شده بین المللی مطابقت داشت. در همین حال، سیستم هوش مصنوعی نیز می تواند یک پیش بینی معتبر از هفت ماه قبل انجام دهد.

محققان این سیستم را در مجله Frontiers in Marine Science گزارش کرده اند. آنها گفتند که این سیستم ممکن است ابزار جدیدی برای مطالعه گردش اقیانوس و تغییرات آب و هوا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام فراهم کند و فشار رصد اقیانوس‌شناسی در زمان واقعی را کاهش دهد.

منبع: وام

محتوی بیشتر از هوش مصنوعی:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا