اپلیکیشن و نرم افزارهنر و فناوری

هوش مصنوعی جاسپر (Jasper AI)؛ نویسنده هوشمند و دستیار خلق محتوای با کیفیت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تولید محتوای هدفمند با هدف افزایش رتبه وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو، تشویق مخاطبان به فشردن دکمه‌های لایک و سابسکرایب در شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل‌های کارآمد برای بازاریابی کالا و خدمات یا انتخاب تیتر جذاب برای یک مقاله در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد. هوش مصنوعی جاسپر Jasper می‌تواند تمامی این کارها را چند برابر سریع‌تر و بهتر از انسان‌ها انجام دهد و به عنوان یک دستیار همیشه در دسترس است. اگر می‌خواهید با ابزار Jasper AI آشنا شوید، ادامه این نوشتار را بخوانید.

پیش از معرفی فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تنها انسان‌ها می‌توانستند نوشته‌های منحصر بفردی را تولید کنند که سرقت ادبی از نوشته فرد دیگری نباشد. امروزه تولید محتوا تنها در انحصار انسان‌ها نیست و کامپیوترهای پیشرفته‌ نیز می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های فناوری هوش مصنوعی همین کار را با سرعت بالاتری انجام دهند.

هوش مصنوعی Jasper یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به ساعت‌ها تفکر برای نوشتن یک مقاله، انتخاب تیتر تبلیغاتی و توضیح مناسب برای معرفی یک کالا پایان دهد و حتی یک نوشته یا مقاله را به طور هدفمند بازنویسی و تصحیح کند. در این مقاله با هوش مصنوعی جاسپر، چگونگی استفاده از این ابزار، کاربردهای هوش مصنوعی Jasper و نقاط ضعف و قوت آن آشنا می‌شوید.

معرفی ابزار Jasper AI

Jasper AI یک نویسنده کامپیوتری است که از فناوری هوش مصنوعی برای تولید نوشته‌های هدفمند استفاده می‌کند و می‌تواند ۱۰ برابر سریع‌تر از یک انسان محتوای Copywriting را تولید کند. Copywritingیکی از استراتژی‌های تولید محتوا است که با هدف متقاعد کردن خواننده به انجام دادن یک کار مشخص مثل خرید یک محصول انجام می‌شود.

ابزار Jasper AI برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

هوش مصنوعی Jasper دستیاری است که همیشه در دسترس ما قرار دارد و می‌تواند نوشته‌های مختلفی را برای کاربردهای متفاوت تولید کند. بخشی از کاربردهای ابزار Jasper AI عبارتند از:

  • کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان برای نوشتن مقاله یا انجام تکالیف.
  • سرعت بخشیدن به کار تولید‌کنندگان محتوا، بلاگرها و بازاریاب‌ها برای نوشتن متن‌های هدفمند و عاری از سرقت ادبی.
  • کمک به کسب و کارهای کوچک که توانایی استخدام نویسنده‌های حرفه‌ای را ندارند.
  • کمک به ادمین یک کانال در شبکه‌های اجتماعی برای نوشتن یک پست، انتخاب عنوان، نوشتن کپشن و حتی ایجاد هشتگ‌های هدفمند‌.
  • نوشتن توضیحات برای به اشتراک‌گذاری ویدئو در یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های مشابه.
  • اصلاح و بهبود ساختار یک نوشتار برای افرادی که می‌خواهند یک متن را به چند زبان مختلف بنویسند.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی جاسپر

کار با ابزار جاسپر عاری از پیچیدگی است. برای استفاده از این ابزار کافی است تا چند گام ساده را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • پس از ثبت نام و ورود به سایت app.jasper.ai، از بخش قالب‌ها یا Templates یک موضوع را انتخاب کنید.
  • قالب‌ها موضوعات مختلفی مانند کمک به نگارش یک مقاله، پیشنهاد عنوان برای مقاله، توضیح یک موضوع به زبان ساده، نوشتن توضیحات برای یک محصول، انتخاب تیتر برای سرویس تبلیغات گوگل، فیسبوک و غیره را شامل می‌شوند.
  • پس از انتخاب هر قالب، از کاربر درخواست می‌شود تا داده‌های مربوط به آن را وارد کند. برای مثال با انتخاب قالب Product Description، نام کالا یا شرکت، اطلاعات مربوط به آن و لحن توضیح کالا شامل طنزآمیز، آموزشی و غیره را مشخص کنید.
  • در پایان روی دکمه Generate AI Content کلیک کنید تا ابزار Jasper AI نوشته مورد نظر را ایجاد کند.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پر تکرار

هوش مصنوعی Jasper می‌تواند به عنوان یک دستیار، ما را در انتخاب تیتر، اصلاح متن یا انتخاب کلمات مناسب یاری کند اما باید به یاد داشته باشیم که هوش مصنوعی می‌تواند نوشته‌های اشتباه، غیرواقعی یا منسوخ شده را نیز تولید کنند.

تسریع تولید محتوای Copywriting، پشتیبانی از بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا و وجود قالب‌های متعدد برای کاربردهای مختلف از جمله نقاط قوت هوش مصنوعی جاسپر هستند.

در مقابل، امکان تولید محتوای نادرست و غیر واقعی، محدود بودن اطلاعات هوش مصنوعی به داده‌های آموزشی و نسبتاً قدیمی، نیاز به مشخصات کارت بانکی برای آزمایش رایگان عملکرد هوش مصنوعی جاسپر نیز بخشی از معایب این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

اگر کرک Jasper AI یا حساب هک شده این پلتفرم را جستجو می‌کنید، باید بگویم که مراقب باشید. هکرها از عبارت‌های مشابه برای جلب توجه قربانیان خودشان استفاده می‌کنند. به جای این کار، می‌توانید از پلتفرم‌های جایگزین Jasper AI مانند Copysmith، Rytr، Writesonic، Copy AI و غیره استفاده کنید.

آیا هوش مصنوعی Jasper رایگان است؟

خیر، هرچند جاسپر ۵ روز استفاده آزمایشی از این پلتفرم را پیشنهاد می‌کند اما برای تست این پلتفرم نیز اطلاعات کارت بانکی معتبر از کاربران درخواست می‌شود.

آیا می‌توانم با Jasper AI یک کتاب یا مقاله بنویسم؟

شما می‌توانید از هوش مصنوعی Jasper برای نوشتن یک کتاب یا مقاله استفاده کنید اما هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات اشتباهی را در اختیار ما قرار دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا درستی نوشته‌های هوش مصنوعی را به‌دقت بررسی کنید.

آیا Jasper AI همان Jarvis است؟

پلتفرم هوش مصنوعی جاسپر در ابتدا با نام Conversion AI فعالیتش را آغاز کرد اما پس از مدتی به Jarvis AI تغییر برند داد. در پی این اقدام، Marvel این شرکت را به نقض حقوق مالکیت معنوی برای استفاده از نام Jarvis متهم کرد و به همین دلیل برند Jarvis AI به Jasper AI تغییر کرد.

ابزار Jasper AI چقدر هزینه دارد؟

سرویس Starter ابزار Jasper AI از ۲۴ دلار شروع می‌شود که محدودیت ۲۰ هزار کلمه در ماه را داشته و این در حالی است که اشتراک Starter تنها امکان تولید متن کوتاه در حد یک پاراگراف را دارد. سرویس Boss Mode امکان ایجاد یک مقاله کامل را فراهم می‌کند. این سرویس نیز ماهیانه ۴۹ دلار هزینه دارد و با محدودیت ۵۰ هزار کلمه به فروش می‌رسد.

باید توجه داشته باشید که سرویس‌های پلتفرم جاسپر به طور ماهیانه و سالیانه ارائه می‌شوند و چیزی به نام قرارداد مادام العمر Jasper AI وجود ندارد.

منبع: شهرسخت‌افزار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا