پیشنهاد سردبیرفناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

۲۰ کار هوش مصنوعی که زندگی را برای انسان آسان می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ورود هوش مصنوعی به زندگی انسان می‌تواند تجربه‌های روزمره آن‌ها را به طرز چشمگیری تغییر دهد، در این گزارش به معرفی مفیدترین کار‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند برای انسان انجام دهد، می‌پردازیم.

ما در حال قدم گذاشتن به دنیایی هستیم که هوش مصنوعی دیگر یک کار لوکس نیست بلکه بخش اساسی از زندگی روزمره ماست. این فناوری وظایف را به تجربیات بدون زحمت تبدیل می‌کند و جرقه‌ای از نوآوری را به زندگی روزمره ما تزریق می‌کند، با استفاده نکردن از قدرت ابزار‌های هوش مصنوعی، فرصت قابل توجهی را برای ساده‌سازی و ارتقای زندگی خود از دست می‌دهید.

ادغام هوش مصنوعی در برنامه روزانه می‌تواند تجربه‌های روزمره شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد و زمان ارزشمندتان را برای لذت بردن از زندگی یا کار روی اهدافتان ذخیره کند. در ادامه  لیستی از ۲۰ روش فکری که در آن‌ها هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ زندگی ما را تغییر می‌دهد ارائه می‌کنیم.

هوش مصنوعی دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند؟

هوش مصنوعی یا «ای‌آی» (AI) در اصل مجموعه‌ای از الگوریتم‌های پیچیده است که به ماشین‌ها اجازه می‌دهد هوش انسانی را تقلید کنند. از شناسایی الگو‌ها و تفسیر داده‌های پیچیده گرفته تا تصمیم‌گیری و یادگیری از تجربیات گذشته، هوش مصنوعی نیرویی غیرقابل توقف است که نوآوری و تحول را در صنایع هدایت می‌کند.

حتی پیش از انفجار بزرگ چت جی‌پی‌تی  و هوش مصنوعی مولد در اوایل سال ۲۰۲۳، ۷۷ درصد از کسب وکار‌ها مشغول بررسی یا استفاده از هوش مصنوعی بودند. اما امروزه هوش مصنوعی تقریبا به اندازه تلفن‌های همراه رایج است. مساله این است که هوش مصنوعی دیگر فقط برای کسب و‌کار‌های فناوری محور یا استارت‌آپ‌ها نیست بلکه این فناوری به زندگی شخصی ما نفوذ کرده و ما را به نسخه‌های کارآمدتر و سازمان یافته‌تری از خودمان تبدیل کرد.

اگر هنوز سوار قطار هوش مصنوعی نشده‌اید، سفر افزایش بهره‌وری، استراتژی‌های صرفه‌جویی در زمان و زندگی آسان‌تر را از دست داده‌اید، بنابراین دست به کار شوید و بیایید به جزئیات چگونگی بهتر کردن زندگی ما توسط هوش مصنوعی بپردازیم.

هوش مصنوعی چگونه زندگی را آسان‌تر می‌کند؟

استفاده از هوش مصنوعی مانند این است که دستیار شخصی خود را داشته باشید که نیازی به استراحت یا خواب ندارد! چه مدیریت برنامه شما را بر عهده داشته باشد، چه به شما کمک کند تا فیلم بعدی را برای تماشا پیدا کنید، یا حتی بخشی از برنامه روزانه خود را برای شما انجام دهد، هوش مصنوعی آنجاست و این کار را جادویی می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند کار‌های تکراری را خودکار کند، بینش‌های ارزشمندی از مقادیر زیاد داده فراهم کند و حتی روند‌های بازار را پیش‌بینی کند. بدون مقدمه بیشتر، بیایید نگاهی به مفیدترین کار‌هایی بیندازیم که هوش مصنوعی می‌تواند برای شما انجام دهد! در اینجا ۲۰ روشی که هوش مصنوعی می‌تواند زندگی شما را در سال ۲۰۲۳ آسان‌تر کند آورده شده است:

۱-هوش مصنوعی می‌تواند نوشته‌ها را بهبود بخشد

ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند گرامرلی می‌توانند به شما در نوشتن مقالات، پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها و پیام‌های روزانه کمک کنند. این اپلیکیشن‌های آنلاین هوشمند که مجهز به الگوریتم‌های پیشرفته پردازش زبان هستند، می‌توانند دستور زبان را اصلاح کنند، دایره لغات را افزایش دهند و ساختار جملات شما را اصلاح کنند. آن‌ها پیشنهاد‌های هوشمندانه‌ای برای بهبود سبک، لحن و وضوح نوشته شما ارائه می‌دهند و آن را متقاعدکننده‌تر و جذاب‌تر می‌کنند.

۲-هوش مصنوعی می‌تواند خانه‌تان را تمیز کند

تمیز کردن خانه یک کار ضروری، اما اغلب خسته کننده است، به خصوص پس از یک روز طولانی. اینجاست که ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی وارد عمل می‌شوند.

این دستگاه‌های هوشمند از سنسور‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نقشه برداری از خانه، حرکت در اطراف موانع و تمیز کردن موثر استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به گوشه‌ها برسند، زیر مبلمان حرکت کنند، و با انواع مختلف کف سازگار شوند، گرد و غبار و زباله‌ها را با کم‌ترین سر و صدا بمکد. حتی می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن برای نظافت برنامه ریزی کنید و هر روز به خانه برگردید؛ و بهترین قسمت آن‌ها خود شارژ هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند.

۳-هوش مصنوعی می‌تواند دستیار ایمیل شما باشد

ایمیل‌ها می‌توانند به سرعت انباشته شوند و صندوق پیام شما را به یک آشفتگی دلهره آور تبدیل کنند. اما اگرهوش مصنوعی را در کنار خود داشته باشید دیگر این اتفاق نمی‌افتد! ابزار‌های دستیار ایمیل هوش مصنوعی می‌توانند پیام‌های شما را دسته بندی کنند، پیام‌های بی اهمیت را به تاخیر بیندازند، پاسخ‌ها را با یک کلیک پیش نویس کنند، یا حتی ایمیل‌های شخصی سازی شده را برای شما ارسال کنند.

این ابزار‌های هوش مصنوعی با درک ترجیحات و عادات شما، صندوق پیام شما را اولویت بندی می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که دیگر هیچ گاه یک ایمیل مهم را از دست نخواهید داد. مثل این است که منشی شخصی داشته باشید که ۲۴ ساعته کار کند و ارتباطات دیجیتالی شما را روان و بدون استرس نگه دارد.

۴-هوش مصنوعی می‌تواند برای رسانه‌های اجتماعی محتوا تولید کند

تولید محتوای جذاب برای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند زمان بر باشد و مانند یک چرخ همستر عمل کند. ابزار‌های رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برای کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما، متناسب با صدای برند و ترجیحات مخاطبان شما محتوا تولید کنند.

آن‌ها می‌توانند گرافیک شگفت انگیزی بسازند، کپشن تولید کنند، هشتگ پیشنهاد دهند، بهترین زمان‌ها را برای پست کردن پیش بینی کنند و حتی عملکرد محتوای شما را تحلیل کنند. مانند این است که تیمی از متخصصان خلاق، استراتژیست ها، و تحلیلگران داشته باشید که همگی بر تقویت حضور رسانه‌های اجتماعی شما متمرکز باشند.

۵-هوش مصنوعی می‌تواند برایتان برنامه‌ریزی کند

از به خاطر سپردن قرار ملاقات‌ها گرفته تا اولویت بندی کارها، مدیریت فعالیت‌های روزانه می‌تواند یک اقدام هوشمندانه باشد. برنامه ریزان روزانه هوش مصنوعی مانند «موشن» (Motion) اینجا هستند تا به شما کمک کنند. این ابزار‌های هوشمند می‌توانند برنامه زمانی شما را سازماندهی کنند، یادآور‌ها را تنظیم کنند و حتی به صورت خودکار کار‌هایی که انجام نشده اند را دوباره زمان بندی کنند؛ آن‌ها می‌توانند با تقویم دیجیتالی، ایمیل و دیگر برنامه‌های بهره وری شما ادغام شوند، برنامه روزانه شما را ساده کنند و ساعت‌ها در برنامه ریزی هر هفته شما صرفه جویی کنند.

۶-هوش مصنوعی می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند

وقتی صحبت از مدیریت امور مالی می‌شود هوش مصنوعی بهترین متحد برای این کار است. ابزار‌های مالی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند عادت‌های خرج کردن شما را تحلیل کنند، صورت حساب‌های شما را ردیابی کنند و به شما کمک کنند به بودجه پایبند بمانید.  

برای یک خرید بزرگ به مشاوره مدیریت بدهی یا پس انداز نیاز دارید؟ دستیار‌های هوش مصنوعی می‌توانند نکات شخصی سازی شده ارائه دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند بهترین معاملات، کوپن‌ها و تخفیف‌ها را پیدا کنند، یا تغییرات قیمت آیتم‌های خاص را تحت نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که شما همیشه بیش‌ترین سود را برای پول خود به دست می‌آورید.

۷-هوش مصنوعی می‌تواند به شما سرمایه گذاری بیاموزد

سرمایه گذاری می‌تواند کاری پیچیده و پرریسک باشد، اما با هوش مصنوعی، نیازی به این کار نیست. ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ایده‌های تجاری یا تیکرون می‌توانند بینش‌های بازار بلادرنگ، رونده‌ای پیش بینی و معاملات سودآور را ارائه دهند. آن‌ها حجم عظیمی از داده‌ها را تحلیل می‌کنند، از الگو‌ها درس می‌گیرند و پیش بینی‌ها را با دقت قابل توجهی انجام می‌دهند. چه تازه کار باشید و چه یک تاجر باتجربه، این ابزار‌ها می‌توانند به شما در تصمیم گیری آگاهانه، مدیریت ریسک، و بهینه سازی پورتفولیوی شما کمک کنند.

۸-هوش مصنوعی می‌تواند مفاهیم دشوار را برای شما توضیح دهد

درک مفاهیم پیچیده می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما هوش مصنوعی اینجاست تا یادگیری را آسان‌تر کند. چه در تلاش برای درک فیزیک کوانتوم باشید و چه در تلاش برای توضیح فتوسنتز به یک دانش آموز کلاس پنجم، هوش مصنوعی می‌تواند ایده‌های پیچیده را به توضیحات ساده و قابل درک تجزیه کند. شما می‌توانید هر چیزی را از آن بپرسید، و از پایگاه دانش گسترده و قابلیت‌های پردازش زبان خود برای ارائه یک پاسخ روشن و مختصر استفاده می‌کند. شما حتی می‌توانید به طور خاص به آن بگویید «برای یک کودک ۸ ساله توضیح بده» یا «برای یک نوجوان توضیح بده» و با دقت زبان و اصطلاحاتی را انتخاب می‌کند که با هر سطحی از درک همخوانی دارند.

۹-هوش مصنوعی می‌تواند به شما در ویرایش عکس‌ها کمک کند

در عصر دیجیتال، یک تصویر ارزش هزاران لایک را دارد و هوش مصنوعی می‌تواند به شما در گرفتن آن‌ها کمک کند. ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند لومینار شرکت اسکای‌لوم می‌توانند عکس‌های شما را بهبود ببخشند، تصاویر تار را به طور طبیعی شارپ کنند، به راحتی جایگزین پس زمینه شوند، و کارهای دیگری انجام دهند که پیش از این واقعا دشوار بودند. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید که به دنبال سرعت بخشیدن به روند کاری خود هستید و چه یک عکاس معمولی که می‌خواهد در اینستا بامزه به نظر برسد، این ابزار‌ها ویرایش عکس را آسان و سرگرم کننده می‌کنند.

۱۰-هوش مصنوعی می‌تواند با شما طوفان فکری کند

مشکلی دارید که نیاز به حل دارد یا پروژه‌ای که نیاز به ایده دارد؟ هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند. ابزار‌های طوفان فکری هوش مصنوعی می‌توانند بینش‌های تازه ایجاد کنند، راه حل‌های نوآورانه پیشنهاد دهند و خلاقیت شما را تحریک کنند. آن‌ها می‌توانند داده‌ها را تحلیل کنند، روند‌ها را شناسایی کنند و حتی فاکتور‌هایی را در نظر بگیرند که ممکن است نادیده بگیرید. علاوه بر این، ابزار‌های نقشه برداری ذهنی هوش مصنوعی می‌توانند مفاهیم را تجزیه کنند و ایده‌های جدیدی پیدا کنند که به آن‌ها فکر نکرده اید. مثل این است که تیمی از متفکران خلاق در کنار شما باشند و با شما تماس بگیرند، آماده باشند تا تخیل شما را جرقه بزنند و نوآوری شما را تقویت کنند.

۱۱-هوش مصنوعی می‌تواند شما را در امان نگه دارد

ایمنی بسیار مهم است و هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در تضمین آن ایفا می‌کند. سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند از هوش مصنوعی برای تشخیص فعالیت‌های غیرمعمول، ارسال هشدار در مورد چهره‌های ناآشنا و حتی تماس با مقامات از طرف شما استفاده می‌کنند. ویژگی هوش مصنوعی الکسا می‌تواند مسائل بالقوه‌ای مانند در قفل شده فراموش شده یا لوازم باقی مانده را پیش بینی کند؛ و این تنها یکی از روش‌های زیادی است که هوش مصنوعی از امنیت شما مراقبت می‌کند.

۱۲-هوش مصنوعی می‌تواند کارهای شما را زمان‌بندی کند

انجام هزاران کار می‌تواند طاقت‌فرسا باشد؛ برنامه ریزان وظایف هوش مصنوعی، می‌توانند وظایف شما را سازمان دهی، اولویت بندی و زمان بندی کنند و اطمینان حاصل کنند که بدون احساس استرس با ضرب الاجل‌ها مواجه می‌شوید. آن‌ها می‌توانند بهترین بازه‌های زمانی را برای وظایف براساس برنامه و الگو‌های بهره وری شما پیشنهاد دهند. آیا باید یک جلسه را دوباره برنامه ریزی کنید؟ این ابزار‌ها می‌توانند زمان بهینه را پیدا کنند. دستیار شخصی هوش مصنوعی سبک کاری شما را درک می‌کند و به شما کمک می‌کند کار‌ها را موثرتر انجام دهید.

۱۳-هوش مصنوعی می‌تواند سفر‌های شما را برنامه‌ریزی کند

قبل از اینکه هوش مصنوعی وارد عمل شود، برنامه‌ریزی برای یک سفر کار خسته کننده‌ای بود. پلتفرم‌هایی مانند «رم» (Roam)  از هوش مصنوعی برای ارائه برنامه‌های سفر شخصی سازی شده استفاده می‌کنند و بهترین مسیرها، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌ها را پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها اولویت ها، بودجه و حتی آب و هوا را در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید قبل از بازدید، مکان‌های جدید را به صورت مجازی کشف کنید و انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشید. مانند داشتن یک راهنمای سفر آگاه است که تضمین می‌کند سفر شما بدون دردسر و لذت بخش است.

۱۴-هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید

خواب برای سلامتی و بهره وری کاری ضروری است و هوش مصنوعی می‌تواند به شما در بهینه سازی آن کمک کند. هوش مصنوعی گوگل ویژگی‌های ردیابی و تحلیل خواب را در دستگاه‌هایی مانند «فیت بیت»، «پیکسل واچ» و «نست هاب» از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین افزایش می‌دهد. این پیشرفت‌ها بینش‌های شخصی سازی شده خواب از جمله پروفایل‌های خواب، امتیاز خواب، تشخیص سرفه و خروپف، بیداری هوشمند و سنجش خواب را قادر می‌سازد تا به شما در بهبود کیفیت خوابتان کمک کند. با این ابزار‌ها می‌توانید بفهمید چه چیزی به خواب شما کمک می‌کند یا مانع آن می‌شود و تنظیماتی برای استراحت بهتر در شب انجام دهید.

۱۵-هوش مصنوعی می‌تواند برای طرح‌های شما تصویر تولید کند

طراحی خوب یک ابزار ارتباطی قدرتمند است و هوش مصنوعی می‌تواند هر بار به شما در رسیدن به آن کمک کند. ابزار‌هایی مانند «کنوا» (Canva) از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر، پیشنهاد چیدمان و حتی پیش بینی روند طراحی استفاده می‌کنند. چه در حال ایجاد یک پست رسانه اجتماعی باشید، چه یک ارائه، یا یک لوگو، این ابزار‌ها فرآیند طراحی را ساده و سرگرم کننده می‌کنند.

۱۶-هوش مصنوعی می‌تواند سرنخ‌هایی برای کسب وکار شما پیدا کند

استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی در تولید محتوا، فرصت‌های جدیدی را برای کسب وکار‌ها فراهم کرده است تا به رشد نمایی دست پیدا کنند. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را دسته بندی کنند، لید‌های بالقوه را براساس موقعیت و معیار‌های کسب وکار شما شناسایی کنند و حتی پیش بینی کنند که کدام لید‌ها بیش‌ترین احتمال تبدیل شدن را دارند علاوه بر این، ابزار‌هایی مانند «اسمارت رایتر» (SmartWriter) می‌توانند وب سایت‌ها یا پروفایل‌های لینکدین شما را تحلیل کرده و پیام‌های دسترسی شخصی سازی شده‌ای را ایجاد کنند که پاسخ‌ها را سریع‌تر می‌کند و ارتباطات را ایجاد می‌کند.

۱۷-هوش مصنوعی می‌تواند شریک تبادل زبان شما باشد

یادگیری یک زبان جدید آسان‌ترین کار نیست، اما چت بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند آن را لذت بخش و در دسترس کنند. با ابزار‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی  و دیگران، شما می‌توانید در هر زمان مکالمه به یک زبان جدید را تمرین کنید بدون اینکه به دنبال انسان‌های واقعی باشید که به آن زبان صحبت می‌کنند و با برنامه خود سازگار می‌شوند.

۱۸-هوش مصنوعی می‌تواند ویرایش ویدیو را لذت بخش کند

با ابزار‌های هوش مصنوعی مانند «دیسکریپت» (Descript)، ویرایش ویدیو به سادگی ویرایش یک سند متنی می‌شود. این ابزار‌ها می‌توانند صدا را رونویسی کنند، به شما اجازه می‌دهند تا با ویرایش متن، ویدیو را برش دهید یا مرتب کنید و حتی گفتاری شبیه به انسان از متن تولید کنید. چه شما یک خالق محتوا باشید، چه یک بازاریاب، یا یک معلم، این ابزار‌ها می‌توانند به طور چشمگیری فرآیند تولید ویدیو شما را ساده کنند.

۱۹-هوش مصنوعی می‌تواند خانه شما را راحت‌تر کند

فناوری خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند محیط زندگی شما را ارتقا دهد، روشنایی، دما و حتی موسیقی را متناسب با حال و هوای شما تنظیم کند. آن‌ها می‌توانند برنامه‌ها و اولویت‌های روزانه شما را یاد بگیرند و دفتر کار خانگی شما را برای کار و اتاق نشیمن شما را برای اوقات فراغت راحت کنند. با فرمان‌های صوتی یا چند ضربه روی گوشی هوشمند خود، می‌توانید تقریبا تمام جنبه‌های خانه خود را کنترل کنید و به دستیاره‌ای هوش مصنوعی آموزش دهید که آن را آن طور که دوست دارید نگه دارند.

۲۰- هوش مصنوعی می‌تواند هر زمان که نیاز داشتید برای شما درمانگر پیدا کند

اهمیت سلامت روانی را نمی‌توان نادیده گرفت و هوش مصنوعی در مواقعی که به آن نیاز دارید، کمک گرفتن را آسان‌تر می‌کند. پلتفرم‌هایی مانند تالک اسپیس از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا کاربران را براساس نیازها، اولویت‌ها و برنامه‌های خاص خود با درمانگران مناسب تطبیق دهند. شما می‌توانید از راحتی خانه خود، حتی در شب، به گونه‌ای که برای شما راحت باشد کمک بگیرید.

منبع: آنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا