شهر هوشمند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به توسعه شهری کمک کند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

فناوری‌های هوش مصنوعی به مدیران شهری کمک می‌کنند تا اطلاعات زیادی از شبکه‌های پایش موجود جمع آوری کنند تا با کمک آن‌ها بهترین برنامه ریزی شهری و دستیابی به بهترین منافع عمومی را رقم بزنند.  هوش مصنوعی در حوزه مدرن سازی توسعه شهری، به خصوص وقتی که پای زیرساخت‌های حمل و نقل در میان است، می‌تواند روند بازی را تغییر دهد.

برنامه ریزی شهری و حفظ جوامع شهری در دنیای مدرن به سادگی رد کردن یک فیل از سوراخ سوزن است. تحت بهترین شرایط برنامه ریزی شهری نیاز به حجم عظیمی از داده‌ها، آینده نگری و همکاری بین سازمان‌های مختلف دارد. اما وقتی مهمترین مسائل روز یعنی تغییر آب و هوا و تنوع، برابری و شمولیت را در نظر می‌گیریم، ناگهان این کار دشوار به یک عمل غیرممکن و ناشدنی تبدیل می‌شود.

چالش‌های مدرن نیاز به فناوری مدرن دارند و هیچ ابزار معاصری قدرتمندتر یا نتیجه بخش‌تر از هوش مصنوعی نیست. نیاز ذاتی در برنامه ریزی شهری پردازش و تفسیر حجم عظیمی از داده‌های پراکنده ضمن پاسخگویی به تغییرات دراماتیک در لحظه است.

با داشتن یک ظرفیت رایانش عظیم و توانمندی‌های یادگیری عمیق برای کمک به بهینه سازی شبکه پیچیده و پیشرفته‌ای از سیستم‌ها و منافع شامل حمل و نقل، مدیریت زیرساخت، بهره وری انرژی، امنیت عمومی و مشارکت شهروندان، هوش مصنوعی می‌تواند روند بازی را در ماموریت مدرن سازی توسعه شهری تغییر دهد.

بهینه سازی زیرساخت‌های حمل و نقل وقتی صحبت از توسعه شهری می‌شود اغلب زیرساخت‌های حمل و نقل به ذهن می‌رسند. این زیرساخت‌ها در واقع یک چالش پیچیده و مهم هستند که نیاز به حجم عظیمی از منابع و انواع و اقسام راه حل‌ها دارند. زندگی شهری در هزارتویی از خودروها و پیاده‌ها تنیده شده است و تمهیداتی مانند حمل و نقل عمومی، مسیر‌های دوچرخه رو و مدیریت ساعات اوج شلوغی هر پروژه بهینه سازی‌ای را پیچیده‌تر می‌کند. همچنین تهیه شبکه‌ها و نقشه‌هایی که برای هر شهر منحصربه فرد هستند کار بسیار دشواری است.

اما با نرم افزار‌های تحلیل ویدئویی پیشرفته که برای مقاصد مدیریت شهری طراحی شده اند می‌توانند به درک بهتر فاکتور‌هایی مانند ترافیک شدید، ساخت جاده‌ها و نقاط برخورد خودرو‌ها و پیاده‌ها کمک کنند. فناوری‌های هوش مصنوعی به مدیران شهری کمک می‌کنند تا اطلاعات زیادی از شبکه‌های پایش موجود جمع آوری کنند تا با کمک آن‌ها بهترین برنامه ریزی شهری و دستیابی به بهترین منافع عمومی را رقم بزنند.

منبع: آنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا