اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی مولد

تیم کوک تأیید کرد: هوش مصنوعی اپل امسال از راه می‌رسد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تیم کوک می‌گوید اپل روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد کار می‌کند و جزئیات آن را اواخر ۲۰۲۴ به اشتراک می‌گذارد.

بازار هوش مصنوعی داغ است و اپل هم می‌خواهد سهمی در این بازار داشته باشد. در همین راستا تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان اعلام جدیدترین گزارش مالی این شرکت از توسعه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد خبر داد. به گفته کوک، هوش مصنوعی اپل در سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مدت‌هاست که شایعات از وجود ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در iOS 18 خبر می‌دهند و حتی به گزارش بلومبرگ، iOS 18 می‌تواند بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در تاریخ سیستم‌عامل iOS باشد. بنابراین احتمالاً گفته‌های اخیر تیم کوک، چنین شایعاتی را تأیید می‌کنند.

هوش مصنوعی اپل در راه است

تیم کوک در صحبت‌های خود به سرمایه‌گذاری گسترده روی هوش مصنوعی اشاره کرد و از انتشار جزئیات بیشتر در ادامه سال جاری میلادی خبر داد: «با نگاه به آینده، به سرمایه‌گذاری روی فناوری‌هایی که آینده را شکل می‌دهند، ادامه خواهیم داد. این فناوری‌ها شامل هوش مصنوعی هم می‌شود؛ جایی که ما زمان و تلاش زیادی را صرف کرده‌ایم و هیجان‌زده‌ایم که جزئیات مربوط به اقدامات خود در این زمینه را اواخر سال جاری میلادی به اشتراک بگذاریم.»

درحالی‌که تحلیلگران برای دستیابی به اطلاعات بیشتر مدیرعامل اپل را تحت فشار گذاشتند، تیم کوک اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد. بااین‌وجود کوک می‌گوید که اپل به ویژگی‌های قابل‌توجهی دست پیدا کرده و درباره به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها هیجان‌زده است: «رویکرد ما همیشه این بوده است که کاری را انجام دهیم و سپس درباره آن صحبت کنیم، نه اینکه از قبل درباره آن حرف بزنیم. ما درباره اقدامات جدیدمان هم چنین رویکردی را در پیش گرفته‌ایم. بااین‌وجود ما چیزهایی داریم که درباره آن‌ها فوق‌العاده هیجان‌زده‌ایم و در اواخر امسال درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.»

شرکت‌های مختلفی وارد بازار هوش مصنوعی شده‌اند، بنابراین ورود کوپرتینویی‌ها به این بازار منطقی به نظر می‌رسد. در کنار شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل، امسال سامسونگ هم قابلیت‌های هوش مصنوعی را به سری گلکسی S24‌ آورد، البته با همکاری گوگل. حالا به نظر می‌رسد باید خودمان را برای ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در iOS به‌همراه iPadOS و macOS آماده کنیم.

به باور تیم کوک، هوش مصنوعی یک فرصت بزرگ برای شرکت تحت مدیریتش محسوب می‌شود: «اجازه دهید فقط بگویم که فکر می‌کنم فرصت بزرگی با هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد برای اپل وجود دارد؛ بدون اینکه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه کنم.»

انتظار می‌رود در جریان WWDC 2024 در کنار جدیدترین سیستم‌عامل‌ها، از یک هوش مصنوعی جدید و قابلیت‌های مبتنی بر آن هم رونمایی شود.

منبع: دیجایتو

  • تیم کوک تأیید کرد: هوش مصنوعی اپل امسال از راه می‌رسد
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا