حکمرانی و فناوری

آمریکا و اروپا برای استفاده گسترده‌تر از «هوش مصنوعی» توافق کردند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا روز جمعه از توافق خود برای سرعت بخشیدن و افزایش استفاده از هوش مصنوعی به منظور بهبود کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، مدیریت و آمادگی بهتر برای شرایط اضطراری، پیش بینی آب و هوا و در شبکه های برق خبر دادند.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده، اندکی پیش از اعلام رسمی این توافق، آن را اولین توافقنامه اساسی هوش مصنوعی بین ایالات متحده و اروپا خواند. به گفته این مقام، پیش از این، توافقات پیرامون این موضوع به حوزه‌های خاصی مانند افزایش حریم خصوصی محدود شده بود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

مدل‌سازی هوش مصنوعی که به الگوریتم‌های یادگیری ماشینی‌ای گفته می‌شود که از داده‌ها برای تصمیم‌گیری منطقی استفاده می‌کند، می‌تواند برای بهبود سرعت و کارایی عملیات و خدمات دولتی استفاده شود.

این مقام ارشد دولت گفت: «شگفت‌آور، ساختن مدل‌های مشترک است [در حالی که] داده‌ها را همانجایی که هستند می گذاریم باشند. داده‌های ایالات متحده در ایالات متحده و داده‌های اروپایی در همانجا باقی می‌ماند، اما ما می‌توانیم مدلی بسازیم که با داده‌های اروپایی و ایالات متحده ارتباط باشد، چون هر چه داده‌ها بیشتر و داده‌ها متنوع‌تر باشد، مدل بهتری خواهیم داشت.»

به گفته این مقام دولتی، این نوآوری به دولت‌ها دسترسی بیشتری به مدل‌های هوش مصنوعی «دقیق‌تر» و «غنی‌تر از داده‌ها» می دهد که می‌تواند منجر به واکنش سریع‌تر به شرایط اضطراری، مدیریت مؤثرتر شبکه‌های برق شود و مزایای دیگری نیز داشته باشد.

این همکاری در حال حاضر بین کاخ سفید و کمیسیون اروپا، با ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است. این مقام ارشد دولت گفت قرار است که از کشورهای دیگر نیز برای پیوستن به این توافق در ماه‌های آینده دعوت شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • آمریکا و اروپا برای استفاده گسترده‌تر از «هوش مصنوعی» توافق کردند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا