شهر هوشمند

تقویت ارتباطات شهرهای هوشمند سنگاپور و شنزن

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیران شنزن در چین و سنگاپور به تقویت روابط خود در راستای افزایش بهره‌وری از فناوری‌های پیشرفته برای هوشمند ساختن بیشتر شهرهای خود پرداخته‌اند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات سنگاپور هشت یادداشت تفاهم را با مدیران شنزن امضا کرده است که بر مبنای آن قرار است به پیروی از رویکرد شهر هوشمند سنگاپور-چین از ۱۴ پروژه مشترک جدید رونمایی شود. این پروژه‌ها جنبه‌های مختلف زندگی شهری مانند تجارت الکترونیکی، مدیریت خودروهای برقی از طریق هوش مصنوعی، کاهش و ذخیره کربن و توسعه پارک‌های کسب‌وکار هوشمند را در بر می‌گیرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

تحولات دیجیتالی

امضای یادداشت تفاهم سنگاپور-شنزن با حضور وزیر ارتباطات و اطلاعات سنگاپور و شهردار شنزن در کمیته اجرای مشترک انجام شد و اعضای شرکت‌کننده برای دو برابر کردن پیاده‌سازی پروژه‌های مشترک نسبت به سال قبل به توافق رسیدند. این پروژه‌ها به تقویت همکاری مستمر بین دو شهر، ایجاد تحولات دیجیتالی و افزایش فرصت‌های جدید برای تجارت، پایداری و ارائه نوآوری‌های جدید کمک زیادی خواهد کرد.

ابتکار شهر هوشمند سنگاپور-چین که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد، تقویت ارتباطات تجاری و دیجیتالی را بین دو شهر به دنبال داشت و با وجود چالش‌های بی‌شمار ناشی از پاندمی کرونا طی سه سال گذشته، به ارتقای یک بستر بسیار کارآمد برای نوآوری‌های دیجیتالی، همکاری شهر هوشمند و تبادلات تجاری میان مردم دو منطقه منجر شد.

مدیران سنگاپور و شنزن در نظر دارند در همکاری جدید خود فعالانه‌تر از قبل به ایجاد یک محیط کاری مناسب برای کمپانی‌ها جهت توسعه نوآوری و پیاده‌سازی امن پروژه‌های مشترک خود بپردازند و از این طریق، به بهبود، رونق و پایداری اقتصاد دو طرف کمک کنند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در یادداشت تفاهم سال گذشته مورد توجه مدیران شنزن و سنگاپور قرار گرفت، تسهیل تجارت دیجیتالی از طریق بهره‌گیری از بارنامه الکترونیکی بود که به ادعای آن‌ها، تبعات موفقیت‌آمیز بسیاری را به دنبال داشت و مدیران دو شهر را به استمرار همکاری برای اجرای این رویکرد سوق داد و برای تقویت آن، از سایر نهادها مانند بانک‌ها و آژانس‌های ترابری برای همکاری دعوت به عمل آمد.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا