صنعت

طرح‌های هوشمندسازی صنایع حمایت ویژه می‌شوند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

طرح‌های فناورانه‌ای که برای هوشمند سازی صنایع ارائه می‌شوند با اولویت ویژه مورد بررسی و حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال قرار می‌گیرند.

طاها ذی قیمت مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: یکی از مشکلات ما با جامعه مخاطبین حوزه دانش بنیان، عدم اطلاع آنها از خدماتی بود که ستاد اقتصاد دیجیتال در راستای کمک به ارتقای زیست بوم فناوری‌ها و مسائل مرتبط با اقتصاد دیجیتال ارائه می‌کند.

وی از معرفی شفاف خدمات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال به این جامعه‌ی هدف خبر داد و افزود: رویکرد جدید ستاد در گام نخست این است که مسئولیت‌ها و وظایف و خدمات افراد فعال در این حوزه به صورت شفاف تبیین شود.

ذی قیمت، کمک به ارتقا و توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال را به عنوان وظیفه‌ی اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: ما ابتدا فناوری‌های پایه و موتور پیشران این زیست بوم از جمله هوش مصنوعی و بلاکچین را شناسایی کردیم چراکه شرکت‌های نوپا در حوزه اقتصاد دیجیتال، مبتنی بر همین فناوری هاست که می‌توانند محصولات و خدمات ارزشمند و کاربردی را ارائه داده و حوزه اقتصاد دیجیتال را متحول کنند.

مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال از اجرای برنامه‌های حمایتی و ترویجی در راستای توسعه این فناوری‌ها خبرداد و افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، هزینه تحقیق و توسعه برای استفاده از این فناوری‌ها برای تولید و یا ارتقای محصولاتشان است.

وی ادامه داد: ما برای رفع این مشکل، ابتدا ایده‌ها و طرح‌ها را ارزیابی کرده و در مرحله دوم، منابع مالی مورد نیاز آن‌ها را در قالب تسهیلات کم بهره و وام‌های بلاعوض تأمین می‌کنیم.

ذی قیمت در مصاحبه با رادیو گفت وگو عنوان کرد: طرح‌هایی که برای هوشمند سازی صنایع ارائه می‌شوند با اولویت ویژه مورد بررسی و حمایت ستاد قرار می‌گیرند.

مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال یادآور شد: خدمات ما برای استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوپا در این زمینه از جنس ارائه گزارش و آخرین اطلاعات و اخباری است که کشورهای دنیا بر مبنای فناوری‌ها آن‌ها را توسعه دادند و به موفقیت دست یافتند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا