اپلیکیشن و نرم افزار

همکاری مایکروسافت و سامسونگ برای به روز رسانی ویندوز ۱۰

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : تام پیرتچارد – کارشناس فناوری
مترجم : علی ‌آل ‌علی 

مایکروسافت و سامسونگ در طول سال های اخیر همکاری بسیار زیادی برای توسعه ویندوز ۱۰ و سازگاری اش با سیستم عامل اندروید، به ویژه دستگاه های هوشمند سامسونگ، داشته اند. این همکاری بیشتر در زمینه اتصال بهینه میان گوشی های هوشمند سامسونگ و ویندوز ۱۰ صورت گرفته است. تازه ترین دستاورد همکاری نزدیک میان مایکروسافت و سامسونگ در این میان «به اشتراک گذاری سریع» است. بر این اساس به اشتراک گذاری و جا به جایی اطلاعات میان ویندوز و گوشی های اندرویدی به طور قابل ملاحظه ای ساده تر خواهد شد. 

جهت مشاهده عناوین و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذرماه ۱۳۹۹ کلیک نمایید.

نکته جالب در مورد اپ به اشتراک گذاری سریع ارائه نسخه اولیه اش برای محصولات شرکت سامسونگ است. بر این اساس کاربران گوشی و تبلت های سامسونگ با استفاده از این اپ امکان به اشتراک گذاری سریع داده ها میان دستگاه های دارای ویندوز ۱۰ و گوشی های شان را خواهند داشت. 

شباهت میان اپ به اشتراک گذاری سریع در ویندوز ۱۰ به ایر دراپ شرکت اپل در طول روزهای اخیر سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است. اپل در طول سال های اخیر بر روی سرعت بالای انتقال اطلاعات میان مک بوک و دستگاه های هوشمند دیگر تاکید داشته است. اقدام تازه مایکروسافت و سامسونگ به نوعی حذف یکی از مزیت های اصلی اپل در حوزه توسعه سیستم های عامل محسوب می شود. 

بدون تردید تجربه کاربران در زمینه استفاده از نسخه ویندوز و اندروید برای به اشتراک گذاری سریع تاثیر بسیار مهمی بر روی توسعه آن خواهد داشت. مایکروسافت در آینده ای نزدیک به دنبال سازگاری هرچه بهتر میان اندروید و ویندوز ۱۰ است بنابراین اقدامات اخیر در راستای توسعه ارتباط میان ویندوز و اندروید در آینده نیز ادامه خواهد یافت. این امر به معنای احساس خطر اپل در راستای توسعه سیستم عاملش خواهد بود. با این حساب در آینده باید شاهد رقابت بسیار نزدیک تر میان مایکروسافت و اپل باشیم. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از سامسونگ و مایکروسافت در اقتصاد الکترونیکی:
مایکروسافت پلتفرم «ویوا» را به منظور مدیریت دورکاری راه اندازی کرد
رییس مایکروسافت: برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین نداریم
مایکروسافت در حال ایجاد گذرنامه دیجیتالی واکسیناسیون “کووید” است
دسترسی هکرهای سولار ویندز به سورس کد مایکروسافت
کشف نرم افزار مخرب در سیستم‌های مایکروسافت
با همکاری سامسونگ و بنز امکان‌پذیر شد؛ کنترل خانه هوشمند از داخل خودرو
پتنت جدید سامسونگ با ۶ دوربین متحرک!
پاسخ به تماس صوتی با باز و بسته کردن مشت دست
۱۰ توسعه‌دهنده برتر اپلیکیشن در جهان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا