تجهیزات هوشمندهمایش و نمایشگاه

۶ فناوری کاربردی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳؛ معرفی کنترل‌کننده‌ای برای گیمرهای ناتوان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نمایشگاه CES ۲۰۲۳ تأثیرگذارترین رویداد فناوری در جهان است و زمینه اثبات پیشرفت فناوری‌ها و نوآوری‌های جهانی به شمار می‌رود که در آن فناوری‌هایی که به تسهیل زندگی افراد کمک می‎‌کند، معرفی می‌شوند.

نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ که میزبان جدیدترین فناوری‌های جهان است، نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که بین پنجم تا هشتم ژانویه در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار می‌شود، برخی از جدیدترین محصولات غول‌های فناوری از جمله آمازون، سامسونگ و متا را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه که معمولا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، فرصتی برای برخی از بزرگترین نام‌های حوزه صنعت برای معرفی محصولات جدید است. در این میان برخی از فناوری‎های جدیدی که معرفی می‌شوند می‌توانند برای بسیاری از افراد کاربردی باشند. در ادامه گزارش با ۶ تکنولوژی جدید آشنا خواهید شد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کاهش آلودگی نوری با تلسکوپ Unestellar

به گزارش venturebeat، شرکت Unistellar در مهمانی مطبوعاتی Showstoppers با فناوری جالبی ظاهر شد. تلسکوپی که از یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) برای کاهش تاری که هنگام آلودگی نوری بیش از حد وجود دارد، استفاده می‌کند.

لودویک ناچوری، رئیس ارتباطات در شرکت مستقر در مارسی، فرانسه، گفت که چراغ‌های شهری همیشه بدترین مشکلی هستند که مانع از دیدن ستاره‌ها می‌شوند. در نتیجه مردم برای استفاده از تلسکوپ‌های خود مجبورند به بیابان‌ها بروند. اما با یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی (AI) می‌تواند پردازش تصویر را بهبود بخشد و آلودگی نوری را کاهش دهد و تصاویر واضح‌تری برای تماشای آن در آسمان شب ارائه دهد.

برنامه Unestellar به کاربر کمک می‌کند آسمان شب بهتر دیده شود. حتی این امکان را فراهم می‌کند که کهکشان‌ها، سحابی‌ها و خوشه‌های ستاره‌ای را از یک مکان در مرکز شهر قابل دیدن باشند.

این تلسکوب نمونه دیگری از کارایی هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای است. نسخه‌ای که از Unestellar در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته شده است با قیمتی در حدود ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۹ تحویل تلسکوپ را آغاز کرد و اکنون مدل جدید را ارائه داده است.

محتوی دیگر از فناوری:

CarbonX تایرهای بهتری را برای خودروهای الکتریکی می‌سازد

هلندی‌ها با مجموعه‌ای متشکل از ۷۰ استارتاپ در نمایشگاه CES 2023، از جمله تعدادی که بخشی از غرفه Responsible Tech در بخش استارتاپ Eureka Park در نمایشگاه بودند، حضور پیدا کردند. CarbonX است که توسط Rutger van Raalten از دلفت هلند عرضه شده است.

او یک مهندس شیمی است که به مدت ۱۵ سال در حال کاوش در ساختارهای کربنی بوده و از آنها برای رسیدن به نوع جدیدی از تایر با مواد کربن سیاه استفاده کرده است.

شرکت او تایرهای پایدارتری برای وسایل نقلیه الکتریکی می‌سازد و آنها می‌توانند ۱۰ درصد افزایش مقاومت در برابر چرخش لاستیک را ارائه دهند. این ماده کربن را با لاستیک مخلوط می‌کند تا انتقال حرارت بهتری داشته باشد، که منجر به اصطکاک کمتری برای لاستیک می‌شود و در عین حال توانایی تغییر شکل آن را برای مطابقت با جاده حفظ می‌کند.

ون رالتن در مصاحبه‌ای درباره این فناوری گفت: «ما ماده جدیدی برای خودرو ایجاد کردیم که دارای ساختار شبکه سه بعدی منحصر به فردی است که در آج لاستیک مخلوط می‌کنیم. در واقع می‌توانیم لاستیک را با کارایی بیشتری بچرخانیم، و در عین حال استحکام را نیز ارائه کنیم. بنابراین می‌توانیم از آن ویژگی‌ها به طور همزمان استفاده کنیم. در نتیجه وسایل نقلیه الکتریکی سنگین‌تر می‌شوند و سرعت بیشتری می‌گیرند.»

این ماده می‌تواند برای لاستیک‌های وسایل نقلیه الکتریکی مانند کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها و اتومبیل‌های معمولی استفاده شود. این کاملاً فناوری نانو نیست، زیرا ساختارها در سطح میکرون هستند.

فناوری Y-Brush مسواک ۱۰ ثانیه‌ای

Y-Brush می‌تواند دندان‌ها را در ۱۰ ثانیه مسواک بزند. براش Y-Brush به جای مسواک زدن دستی، برای مسواک زدن همه دندان‌های افراد در یک زمان طراحی شده است.

Y-Brush بدون آسیب رساندن به لثه‌ها، بر ارتعاشات صوتی تکیه می‌کند. این شرکت گفت که فشار را می‌توان با استفاده از حالت‌های مختلف ارتعاش تطبیق داد و از نتایج کارآمدی تا ۲۱ درصد بیشتر از یک مسواک معمولی بهره برد.

سر منعطف آن را برای کودکان بالای چهار سال ایده‌آل می‌کند. باتری آن حدود سه ماه دوام می‌آورد، چراکه برای مدت کوتاهی از آن استفاده می‌شود. تقریباً هر شش ماه یکبار می‌توان پرز‌های آن را عوض کرد.

سر برس Y شکل که دارای ۳۵۰۰۰ پرز نایلونی است. این مسواک از نظر بالینی توسط دندانپزشکان تایید شده است و این محصول از یک استارتاپ دندانپزشکی مستقر در لیون، فرانسه می‌آید. این شرکت سه سال روی آن کار کرد.

Displace یک تلویزیون بی‌سیم و بدون ریموت

Displace نوع جدیدی از تلویزیون را تولی کرده که بدون سیم است. اولین مدلی که در نمایشگاه CES 2023 به نمایش درآمد، تلویزیون ۵۵ اینچی Displace 4K است. انرژی آن توسط یک سیستم باتری اختصاصی قابل تعویض گرم تامین می‌شود و وزن آن زیر ۲۰ پوند است.

تلویزیون‌ها دارای اصطکاک زیادی هستند، زیرا بسیاری از آنها برای نصب روی دیوارها به کمک حرفه‌ای نیاز دارند و می‌توانند از کنترل‌های از راه دور قدیمی استفاده کنند. Displace دارای یک دوربین بازشو است که در صورت تمایل می توان از آن برای کنترل تلویزیون با حرکات اشاره استفاده کرد.

فناوری پلی استیشن VR 2 (واقعیت مجازی)

جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن سونی در نمایشگاه CES برای به اشتراک گذاشتن جزئیات مربوط به هدست پلی‌استیشن VR2 و بازی‌هایی که برای این دستگاه عرضه می‌شوند، که در ۲۲ فوریه عرضه می‌شود، به اشتراک گذاشت.

رایان گفت که این مجموعه شامل بازی‌های Gran Turismo، Horizon: Call of the Mountain، Beat Saber و دیگر بازی‌های واقعیت مجازی مبتنی بر IP سونی و فرنچایز شخص ثالث نیز می‌شود.

نسل دوم هدست واقعیت مجازی در تاریخ ۲۲ فوریه با قیمت ۵۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. PSVR 2 چند سال پس از عرضه کنسول توسط سونی عرضه می‌شود و می‌تواند یک پاپ میانسالی را برای پلی استیشن ۵ به فروش برساند. سونی اعلام کرده است که تا به امروز بیش از ۳۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ فروخته است.

Project Leonardo یک کنترل‌کننده برای گیمرهای ناتوان است

جیم رایان، رئیس سونی پلی استیشن، همچنین گفت که این شرکت Project Leonardo، یک کنترلر جدید که برای گیمرهای دارای تحرک محدود طراحی شده است، راه‌اندازی خواهد کرد.

این کنترلر بازی را برای بازیکنانی که با استفاده از کنترلرهای معمولی چالش دارند، در دسترس‌تر می‌کند. این کاملاً یادآور تلاش‌های مایکروسافت با فناوری کنترلر تطبیقی ایکس باکس است.

فناوری Project Leonardo به گیمرهای بیشتری اجازه می‌دهد تا از کنسول لذت ببرند. رایان گفت که سونی در حال کار با متخصصانی در زمینه دسترسی مانند Able Gamers است.

لئوناردو اساساً یک کیت دسترسی است که برای رفع موانع بازی و کمک به بازیکنان معلول کمک می‌کند تا راحت‌تر، راحت‌تر و برای مدت‌های طولانی‌تر در PS5 بازی کنند.

این نمایشگاه، تأثیرگذارترین رویداد فناوری در جهان است و زمینه اثبات پیشرفت فناوری‌ها و نوآوری‌های جهانی به شمار می‌رود.

منبع: تجارت نیوز

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • ۶ فناوری کاربردی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳؛ معرفی کنترل‌کننده‌ای برای گیمرهای ناتوان
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا