فناوری در خودرو

خودنمایی نسل پنجم فناوری خودران در کانسپت برقی فولکس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

فولکس‌واگن اخیراً از کانسپت خودروی الکتریکی آینده‌نگرانه خود با عنوان «جن تراول» (Gen.Travel) رونمایی کرد.

یکی از امکانات اصلی این خودرو فناوری خودران نسل پنجم است که امکان رانندگی تمام خودران بدون دخالت‌های انسانی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

فولکس Gen.Travel که ترکیبی از یک سدان پرمیموم و خودروی چندمنظوره (MPV) است، اساساً راننده را به یک سرنشین عادی تبدیل می‌کند که می‌تواند حین حرکت وقت خود را صرف استراحت یا انجام سرگرمی‌های مختلف کند.

این خودروی هوشمند دارای سیستم تعلیق فعال با عنوان «eABC» است که حرکات جانبی و عمودی مانند پیچیدن، شتاب‌گیری و ترمزگیری را پیش از موعد محاسبه می‌کند تا به طور خودکار سبک و مسیر رانندگی را بهینه سازد.

به کمک هوش مصنوعی، فولکس‌واگن آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن جوخه‌های کاملاً خودمختار (گروهی از وسایل نقلیه که با هم رانده می‌شوند) برای به حداکثر رساندن بُرد با رانندگی تا حد امکان کارآمد، ممکن خواهد بود.

جن تراول به عنوان خودرویی برای مردم عادی تعریف نشده، بلکه به شکل یک سرویس جابجایی که می‌‎توانید آن را کرایه کنید، مطرح شده است. 

فولکس واگن آن را «خودروی تجربه نوآوری» (IEV) می‌نامد تا پیش‌بینی کند که چگونه حرکت در مسافت‌های طولانی در دهه آینده تغییر خواهد کرد.

این خودروی مفهومی دارای ظرفیت چهار سرنشین است و نور دینامیکی داخل خودرو فضای دلپذیری را برای سرنشینان فراهم کرده و همچنین به جلوگیری از بیماری حرکتی کمک می‌کند.

منبع: خودروپرس ازهندوستان تایمز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا