رباتیکفناوری در خودرو

خودرو رباتیک کوچک مجروح را از میدان نبرد بیرون می کشد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

روسیه به تازگی از یک پلتفرم خودرو رباتیک بدون سرنشین برای تخلیه سربازان مجروح از میدان جنگ رونمایی کرده که این پروژه ” براتیشکا ” نام دارد.

“براتیشکا” یک خودرو ردیابی تخصصی با کنترل از راه دور است.‌ طول دستگاه حدود ۱۲۰ سانتی متر و وزن آن حدود ۲۰۰ کیلوگرم است. “براتیشکا” قادر است در زمین های ناهموار حرکت کند، ۳۶۰ درجه در جای خود بچرخد و بر موانع مختلف غلبه کند. این خودرو مجروح را از میدان جنگ بیرون می کشد.

این یک وسیله نقلیه ردیابی تخصصی با کنترل از راه دور است.‌ طول دستگاه حدود ۱۲۰ سانتی متر و وزن آن حدود ۲۰۰ کیلوگرم است. “براتیشکا” قادر است در زمین های ناهموار حرکت کند، ۳۶۰ درجه در جای خود بچرخد و بر موانع مختلف غلبه کند.

این ربات قادر به حمل بارهای تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم است. برد آن به ۵۰ کیلومتر می رسد و میانگین سرعت آن ۱۰ کیلومتر در ساعت است. بنابراین، “براتیشکا” می تواند حدود پنج ساعت کار کند. این پلتفرم رباتیک مجهز به زرهی است که می تواند در برابر گلوله مسلسل مقاومت کند. 

در ابتدا وسیله نقلیه بدون سرنشین رباتیک «براتیشکا» برای تخلیه اضطراری مجروحان در میدان نبرد ساخته شد اما اکنون عملکرد آن در حال گسترش است.

در آینده، ربات یک سیستم صفحه دود دریافت خواهد کرد: این دستگاه نصب شده قادر خواهد بود تا هشت نارنجک دودزا را در فاصله ۱۰ تا ۱۲ متری پرتاب کند.

در طراحی “براتیشکا” فرض بر این است که فرد مجروح توسط لباس مخصوص ضخیم و بادوام حمل می شود. 

 طی برنامه ریزی ها قرار است که یک برنامه جدید برای پلتفرم ایجاد شود که این امکان را می دهد تا افراد بیهوش نیز نجات داده شوند. علاوه بر این، ربات یک دستگاه مخابره داخلی دریافت می‌کند که به پزشکان اجازه می‌دهد از راه دور با سربازان ارتباط برقرار کرده و مشاوره بدهند.

همچنین ماژول هایی برای نصب سیستم های ضد تانک، سیستم های جنگ الکترونیک، شناسایی و نیز امکان پرتاب پهپاد از ربات در حال ایجاد هستند.

گفتنی است این پروژه توسط یکی از شرکت های کازان اجرا می شود که نام آن فاش نشده است. فرض بر این است که هر ماه ۲۰ تا ۳۰ کامیون بدون سرنشین برای ارتش روسیه تولید خواهد کرد.

منبع: پارسینه

  • خودرو رباتیک کوچک مجروح را از میدان نبرد بیرون می کشد
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا