اینترنت اشیا

مهارت‌های فردی و گروهی حوزه اینترنت اشیا ارتقا یافت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهارت‌های فردی و گروهی حوزه اینترنت اشیا ارتقا یافت.

اختتامیه سومین دوره بوت‌کمپ اینترنت اشیا ۱۴۰۰ برگزار شد تا مهارت‌های فردی و تشکیل تیم‌های استارت‌آپی سرعت گیرد.

سومین دوره از بوت کمپ‌های اینترنت اشیا در سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی از ۱۹ مرداد تا ۸ مهرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری برگزار شد.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۱، مرداد ماه ۱۴۰۰

این بوت کمپ با هدف افزایش مهارت فردی و تشکیل تیم‌های استارت‌آپی، اقدام به تیم بندی افراد شرکت کننده کرد تا علاوه بر آموزش‌های انفرادی، افراد در قالب کارگروهی نسبت به تولید محصول نمونه اولیه اقدام کنند و در پایان مورد ارزیابی قرار گیرند.

آموزش و تربیت نیروهای ماهر و متخصص برای ورود به بازار و همچنین شبکه‌سازی در زیست‌بوم هوشمندسازی کشور هدف دیگر این رویداد بود.

از سال ۹۸ تاکنون ۳ بوت کمپ در حوزه اینترنت اشیا برگزار شده که این دوره‌ها نتایجی چون تزریق نیروی متخصص به بازار کار، تشکیل چندین تیم استارت‌آپی و تولید محصولات فناورانه در این حوزه داشته است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در دوره سوم این رویداد، شرکت کنندگانی از ۲۰ استان کشور حضور داشتند.

اینترنت اشیا از جمله فناوری‌های شاخص است که به عنوان زیرساخت توسعه و تحول جامعه در حوزه‌های شهری، سلامت، محیط‌زیست و حمل و نقل و صنایع تولیدی به شمار می‌رود. اینترنت اشیا را می‌توان نقطه تلاقی هنر، صنعت و مدیریت دانست.

نکات قابل توجه در بوت کمپ اینترنت اشیا امسال وجود دیدگاه جامع، کاربرد محور، حرکت مستمر و پیوسته و دیدگاه ملی و توجه به تمامی نقاط کشور ازجمله استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود.

منبع:ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا