اینترنت اشیاشهر هوشمند

افزایش ایمنی افراد در معابر جورجیا با اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت مخابراتی Cellular آمریکا از توسعه رویکردی هوشمند با اینترنت اشیا برای تضمین شناسایی افراد آسیب‌پذیر معابر ایالت جورجیا قبل از کشف آن‌ها توسط چشم غیرمسلح خبر داده است.

آمار مختلف حاکی از آن است که هر ساله بیش از هزار نفر از مردم آمریکا قربانی سوانح خیابانی می‌شوند و حدود ۱۳۰ هزار نفر نیز آسیب‌های جدی را حین عبور و مرور در معابر شهری تجربه می‌کنند. در این راستا، مدیران همواره در تلاش هستند ایمنی معابر را افزایش دهند که به نظر می‌رسد تاکنون، بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بیشترین اثربخشی را در این زمینه از خود نشان داده است.

دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اهل پیچتری کرنرز جورجیا به‌زودی ایمنی قابل‌توجهی را حین رفت و آمد در معابر پرخطر شهری تجربه خواهند کرد که این امر به لطف توسعه یک فناوری پیشرفته توسط کمپانی Cellular محقق خواهد شد. در واقع کارکنان این شرکت در نظر دارند نوعی بستر جدید را به وجود بیاورند که به سایر افراد خیابان‌های شهر همچون رانندگان خودروها و موتورسواران امکان حضور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را پیش از دیده شدن آن‌ها با چشم‌های غیرمسلح می‌دهد و از این طریق، آمادگی افراد وسایل نقلیه را برای واکنش به‌موقع افزایش می‌دهد. کمپانی مخابراتی آمریکایی از همکاری خود با شرکت فناوری Spoke برای پیاده‌سازی این پروژه خبر داده و مدعی شده است اینترنت اشیا بیشترین نقش را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی درشهر هوشمند

اکوسیستم شهر هوشمند

کارشناسان کمپانی Spoke در نظر دارند پس از آغاز همکاری خود با مدیران پیچتری کرنرز به آزمایش نرم‌افزار جدید خود در اکوسیستم شهر هوشمند بپردازند که در آن، رانندگان واقعی، عابران پیاده و خودروهای بدون راننده همه‌روزه در حال تردد هستند. در این راستا، قابلیت اتصال فناوری جدید در سیستم حمل‌ونقل شهری در سه سطح فراهم خواهد آمد و به دنبال آن، برقراری ارتباط آنی و مستقیم بین خودروها و سیستم هوشمند جدید ممکن خواهد شد، ضمن این‌که ارتباطات شکل گرفته به ایجاد هشدارهایی برای آگاه‌سازی رانندگان از حضور عابران پیاده یا دوچرخه‌سواران، پیش از دیده شدن آن‌ها با چشم، ارسال خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند رانندگان را برای اعمال واکنش به‌موقع آماده کند.

منبع: ایمنا

  • افزایش ایمنی افراد در معابر جورجیا با اینترنت اشیا

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا