شهر هوشمند

سیستم روشنایی شهر تکنولوژی برزیل هوشمند می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شهر اوبرلندیا در برزیل به عنوان بخشی از طرح نوسازی زیرساخت‌ها، ۲۲ هزار عدد چراغ در خیابان‌ها را به یکدیگر متصل و قابل کنترل مرکزی کرده و با این کار باعث هوشمندسازی هرچه بیشتر شهر شده است.

مسئولان اوبرلندیا که چهارمین شهر بزرگ برزیل است با شرکت ارائه دهنده سیستم روشنایی خیابان Telensa، همکاری کرده‌اند تا یک پروژه شهری بی نظیر را اجرا کنند. پروژه مورد نظر که PLANTet نام دارد، چراغ‌های منفرد را با استفاده از گره‌های متصل به یک شبکه بی سیم اختصاصی، به یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر ابر متصل می‌کند. در این صورت، کارکنان می‌توانند سیستم روشنایی شهر را به صورت متمرکز کنترل کنند و به صورت خودکار خطاها را تشخیص دهند.

شرکت Telensa اعلام کرد که این سیستم مصرف انرژی و میزان انتشار کربن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تعمیر و نگهداری از چراغ‌های خیابان مؤثرتر و کارآمدتر انجام شود. استفاده از این طرح در شهر اوبرلندیا باعث شد از فناوری ارائه شده شرکت Telensa استقبال شود. این شرکت تا کنون بیش از دو میلیون چراغ در سراسر دنیا را به یکدیگر متصل کرده است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

از آنجایی که شرکت‌های نوپای زیادی در شهر اوبرلندیا تأسیس شده است، این شهر به اکوسیستم نوآوری خود افتخار می‌کند برای نمونه مرکز فناوری این شهر که Polo Tecnologico Sul نام دارد شامل تقریباً هزار شرکت در بخش فناوری اطلاعات، سیستم ارتباطات از راه دور و مدیریت و فناوری مالی می‌شود.

منبع: ایمنا

بیشتر از شهر هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
افزایش هوشمندسازی شهرها در آینده
احداث اولین پارک هوشمند در رم ایتالیا
دشمنان پنهان شهرهای هوشمند
هوش مصنوعی و کاربرد آن در مدیریت شهری
شهروندی دیجیتال راهکاری کارآمد در کاهش هزینه دولت
گذرگاه هوشمند عابر پیاده توسط دوربین و هوش مصنوعی به کنترل چراغ‌های راهنمایی می‌پردازد
“ایلان ماسک” می‌گوید فناوری کاملاً خودران “تسلا” تقریباً آماده است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا